ساماندهی کودکان کار نیازمند حل مشکل به صورت ریشه‌ای است

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، سید مالک حسینی با بیان اینکه سیاست‌ها در رابطه با کودکان زباله گرد تا خرداد ١٣٩٩ بر مبنای انکار بود، گفت: اینکه این سیاست تغییر کرده است یک نقطه عطف محسوب می‌شود. در شهرداری و همه بخش‌های دولتی، اگر پیمانکار از کودکان برای کار استفاده کند، دچارتخلف شده است و جریمه می‌شدند اما متأسفانه این قانون عملیاتی نمی‌شد.

وی با اشاره به بخشنامه شهرداری در خرداد ماه اظهار کرد: در این بخشنامه آمده است اگر پیمانکاری از کودک استفاده می‌کند، باید با پیمانکار و نه کودک برخورد شود؛ در حالی‌ که قبلا کودکان از یک جا به یک جای دیگر منتقل می‌شدند بدون اینکه برای آن ‌ها اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با انتقاد از نحوه برخورد با کودکان کار بیان کرد: کودکان را می‌گیریم، از سطح خیابان جمع می‌کنیم و در مراکزی برای مدتی نگهداری می‌کنیم بدون اینکه بدانیم ریشه این مشکلات چیست و برای رفع آن ‌ها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت پذیرش وجود کودکان زباله گرد، گفت: این مساله تازگی ندارد و بیش از دو دهه است که در تهران خودنمایی می‌کند. در این زمینه کمبودهایی برای بهبود وضعیت وجود دارد و این را می‌پذیریم، اما به صورت جد روی این موضوع در حال کار کردن هستیم.

حسینی با بیان اینکه ۹۰ درصد کودکان زباله گرد مهاجرین غیرقانونی هستند، بیان کرد: تا زمانی که منشاء این مشکل را نتوان حل کرد، هیچ نهادی نمی‌تواند این مشکل را در سطح شهر حل کند و با این پدیده به صورت روزانه روبرو خواهیم بود.

برگزاری کلاس در پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ممنوع شد/ انجام تمام فعالیت‌های آموزشی در پردیس شهید رضایی نژاد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا