کل مصالح موردنیاز صنعت ساختمان تولید داخل است

به گزارش ایسنا جعفر سرقینی در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: مسئول تامین و تدارک همه لوازم و مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی با وزارت صمت است و خوشبختانه وزارتخانه به پشتوانه ذخایر عظیمی که از مواد معدنی داریم امروز توانسته  تمام مصالح مورد نیاز بخش ساختمان کشور را تامین کند.

وی افزود: علاوه بر اینکه صنعت ساختمان را پشتیبانی می کنیم، صادرات اقلام‌ساختمانی هم داریم و دو برابر آن چیزی که صنعت ساختمان نیاز دارد صادرات مصالح داریم و هیچ دلیلی برای گرانی مصالح ساختمانی در کشور نداریم.

 سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت سیمان و فولاد کشور دو برابر نیاز صنعت ساختمان کشور است تلاش می کنیم که اقلام مورد نیاز را به سهولت در دسترس مصرف کنندگان قرار بدهیم.

سرقینی در ادامه با تاکید بر لزوم حرکت به سمت سبک سازی ساختمان گفت: ساختمان سازها باید به دنبال سبک سازی بروند نه صرفا به دلیل مصرف کمتر فولاد بلکه به دیل ایمنی در برابر زلرله و همچنین عایق کاری لازم است به این سمت و سو حرکت کنین.

سرپرست وزارت صمت افزود: ما مواد معدنی فراوانی داریم‌که عمده مصرفشان در سبک سازی و عایق کاری است و نمونه آن پرلیت است. ایران یکی از کشورهایی است که ذخایر عظیم پرلیت دارد و خوشبختانه این کار آغاز شده و ساختمان های اسکلت فلزی برای مقاومت در برابر آتش سوزی با محصولات پرلیتی ستونهایشان پوشش داده می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه صد درصد مواد مورد نیاز صنعت ساختمان در داخل تولید می شود، اظهار کرد: صنعت ساختمان صنعتی مهم است به این دلیل که صنایع داخلی را فعال می کند و امیدواریم با فعال شدن این صنعت صنایع و ساختمان سازی رونق بگیرد.

خداحافظی با ماموران برق تا نیمه دوم فروردین
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا