توافق تروئیکای اروپایی برای مخالفت با فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا


توافق تروئیکای اروپایی برای مخالفت با فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا

وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره حفظ برجام و رد ادعای آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «هایکو ماس»، «دومینیک راب» و «ژان ایو لودریان» وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه روز پنجشنبه در نشستی در لندن که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صورت ویدئوکنفرانس به آن پیوست، پیرامون حفظ برجام و رد ادعای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

وزارت خارجه آلمان در حساب رسمی توییتر خود با بیان اینکه این نشست برای هماهنگی پیرامون گام‌های بعدی در ارتباط با برجام برگزار شد، نوشت: سه کشور اروپایی توافق کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها را رد کرده و به حفظ توافق هسته‌ای [با ایران] پایبند بمانند، اما ایران باید فورا به پایبندی کامل [به برجام] بازگردد.

وزیر خارجه انگلیس نیز در پیامی توییتری نوشت: ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد. ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد و برجام را حفظ کند؛ این نتیجه [نشست] سه کشور اروپایی بود… ما متعهد به پاسخگو کردن ایران هستیم.

وزارت امور خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه این کشور در این نشست، بر اهمیت اقدام مشترک سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در حفظ توافق هسته‌ای با ایران به ویژه در چارچوب تلاش بی‌اعتبار ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه علیه ایران تاکید دوباره کرد.

این بیانیه همچنین افزود که وزیر خارجه فرانسه ضرورت لغو فوری گام‌های برجامی ایران در کاهش تعهدات را خاطرنشان کرده و خواستار رویکرد مشترک از سوی سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه برای حفظ برجام شد.

دیدار ظریف با وزیر خارجه کوبا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا