تقویت نظامی چین در شمال و جنوب دریاچه مرزی با هند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری “اسپوتنیک”، گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش چین زیرساخت‌های موجود در امتداد سواحل شمالی دریاچه پانگونگ، جایی که نیروهای بیشتری از جمهوری خلق چین خطوط مرزی را اشغال کرده و نیروها را جمع کرده‌اند، یکی کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده توسط کانال خبری ان‌دی‌تی‌وی هند، نشان می‌دهند که هیچ‌گونه عقب‌نشینی از “انگشت ۴”، جایی که نیروهای چینی بعد از چند دور مذاکرات دیپلماتیک طی چندین ماه، تا حدودی از درگیری دست کشیده بودند، وجود ندارد.

 ساخت و سازهای اضافی، کامیون‌های چینی و چادرهایی که در کمتر از یک کیلومتری خط واقعی کنترل قرار داشت در بخش جنوبی دریاچه پانگونگ، نیز در تصاویر ماهواره‌ای افشا شده است.

چبنا بر گزارش‌ها، چین حدود ۸ کیلومتر در ساحل شمالی دریاچه پانگونگ نفوذ کرده و نیروهای جمهوری خلق جین، در حال تسلط بر نقاط مرزی در ناحیه انگشتی دریاچه هستند.

ارتش هند بر خط‌الرأس و تپه‌های منطقه “چاشول” تسلط دارد و دارای موقعیت‌های کلیدی در خطوط مرزی است، که به آن‌ها یک مرز تاکتیکی را می‌دهد.

این تحولات قبل از مذاکرات بالقوه امروز بین جایشانکار، وزیر امور خارجه هند و وانگ یی، همتای چینی‌اش به منظور خنثی کردن تنش‌ها در میان خصومت‌های مرزی، صورت گرفته است.

انتهای پیام

مشعل: تنها با مقاومت، فلسطین و اسرا آزاد خواهند شد/دشمن زبان زور را می‌فهمد نه مذاکره
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا