بهره برداری از فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان تا بهار ۱۴۰۰

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از روند احداث موزه دفاع مقدس گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، گفت: اگرچه خدمت به مردم جهت تامین رفاه جامعه ضروریست، اما حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت ارزشمندتر است.

وی با اشاره به اینکه گیلانیان با تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس نشان دادند در همه عرصه های انقلاب اسلامی پیشگام هستند، افزود: ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس گیلان می تواند مرکز مهمی برای برای انتفال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل آینده باشد.

معاون رئیس جمهور، از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از فز نخست موزه دفاع مقدس گیلان خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم مرحله اول این طرح تا سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) در فروردین ماه ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود.

نوبخت، با اشاره به وظایف قانونی سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه برای پشتیانی از حرکت های فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع مقدس، گفت: موزه دفاع مقدس می تواند موجب نشر فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ ماندنی ملت ایران شود.

سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز، با ارایه گزارشی از روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز طراحی شده که فاز نخست با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی با اشاره به عقب ماندگی گیلان در ساخت باغ موزه دفاع مقدس، یادآور شد: گیلان جزو آخرین استان ها درخصوص ساخت باغ موزه دفاع مقدس است که برای اتمام این طرح علاوه بر همکاری جهادی همه دستگاه ها، تامین اعتبار و انتقال سند زمین محول شده از سوی راه و شهرسازی نیاز است.

سفر وزیر بهداشت به زنجان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا