محکومیت ۲ فرانسوی که با معرفی خود به جای وزیر دفاع سابق میلیون‌ها یورو کلاهبرداری کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، ژیلبر شیکلی ۵۵ ساله، شهروند فرانسوی-اسرائیلی و همدستش آنتونی لازارویچ در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با جا زدن خود به‌ عنوان ژان ایو لودریان از ۱۵۰ شخص حقیقی و حقوقی میلیون‌ها یورو کلاهبرداری کردند. این دو نفر با جعل ایمیل، سند و با استفاده از ماسک سیلیکونی که شبیه صورت ژان ایو لودریان بود، قربانیان را اغفال می‌کردند.

محمد ششم، پادشاه مغرب، روسای شرکت‌های توتال و وینچی و سراسقف پاریس، از جمله افرادی بودند که این دو نفر با آن‌ها تماس گرفتند و به نام وزیر دفاع وقت فرانسه برای «عملیات مخفیانه دولتی» از آن‌ها درخواست پول کردند. ژیلبر شیکلی و آنتونی لازاریچ به قربانیان وعده بازپرداخت فوری پول را می‌دادند.

شیکلی

آقاخان، امام شیعیان اسماعیلی و اینان کیراچ، بازرگان ترکیه‌ای، از جمله مال‌باختگانی بودند که با اعتماد به این دو کلاهبردار، ۵۰ میلیون یورو به آن‌ها پول دادند.

با وجود تایید حکم دادگاه بدوی که در ماه مارس صادر شده بود، داگاه تجدید نظر پایتخت فرانسه حکم ژیلبر شیکلی را از ۱۱ سال به ۱۰ سال کاهش داد. با این حال حکم حبس آنتونی لازارویچ متهم ردیف دوم این پرونده بدون تغییر هفت سال زندان باقی ماند.

با وجود تایید حکم زندان، دادگاه تجدید نظر حکم جزای نقدی دو مجرم به مبلغ مجموعا ۳ میلیون یورو را از دادنامه نهایی حذف کرده است. با این حال دو مجرم به پرداخت ۵۴ میلیون و ششصد هزار یورو به‌عنوان رد مال به قربانیان اصلی محکوم شدند.

۲ مجرم این پرونده هرگز نقش خود در ماجرای معروف به «لودریان تقلبی» را نپذیرفته و تمام اتهامات را انکار کرده‌اند.

اختلاف‌های میان ایران و آذربایجان برطرف شده‌ است
هم اکنون بخوانید

ژیلبر شیکلی که در فرانسه و از پدر و مادری تونسی یهودی تبار به دنیا آمد در سال ۲۰۱۵ و در حالی که در اسرائیل مخفی شده بود از سوی دادگاهی در فرانسه به هفت سال زندان محکوم شده بود.

او در آن زمان متهم شده بود که با جا زدن خود به جای رئیس یک شرکت، صدها هزار دلار از کارکنان همین شرکت کلاهبرداری کرده بود. ماجرای این پرونده دستمایه یک فیلم کمدی فرانسوی با نام «روی شما حساب می‌کنم» شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا