لزوم سرمایه گذاری و تعبیه امکانات برای معلولین در جامعه با استفاده از روش های تمام شماری

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وحید قربانی در بیستمین نشست ستاد کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که با حضور اعضای کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دغدغه اعضای ستاد بر مناسب سازی درست و هدفمند فضاهای عمومی کشور است تا همه شهروندان با خیالی آسوده و راحت از این فضا استفاده بهینه را داشته باشند.

مدیر کل دفتر فنی  و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه معلولین و ناتوانان جسمی بخشی از جامعه شهروندی کشورمان هستند؛ گفت: باید برای این بخش از جمعیت که شرایط زیستی خاص و متفاوتی دارند؛ اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.
وی در این خصوص گفت: باید امکانات عمومی لازم را برای استفاده قشر معلولین و ناتوانان جسمی در کشور تعبیه کنیم تا این بخش از جمعیت بتوانند همانند دیگر شهروندان از امکانات عمومی شهر از حمل و نقل گرفته تا پیاده روها استفاده کنند.

قربانی با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم نیازمند سرمایه گذاری های جدی عمرانی هستیم؛ گفت: مناسب سازی امکانات و فضاهای عمومی شهر نیاز امروز کشور است و برای این امر باید از نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه استفاده شود.

وی در ادامه به استفاده از دو روش نمونه شماری و تمام شماری در کارهای علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: تاکنون رسم بر این بوده که از روشهای نمونه گیری برای اتخاذ تصمیمات و راهبردها استفاده کرده ایم.
مدیر کل دفتر فنی و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور اضافه کرد: امروز در دنیا به سبب پیشرفت های تکنولوژیکی استفاده از روش های تمام شماری رایج شده و باید در کشور به سمت استفاده از روش ها حرکت کنیم.
قربانی اظهار کرد: می توان با نصب اپلیکیشنی در گوشی های همراه امکان بهره گیری از روش های تمام شماری را فراهم ساخت. با استفاده از این روش بهتر می توانیم سرمایه گذاری و تعبیه امکانات را برای معلولین فراهم سازیم.
قربانی گفت: در حوزه خدمات بانکی می توان با استفاده از همین نرم افزارها، مناسب ترین مکان استفاده از خدمات بانکی را در شهر شناسایی و با تخصیص امکانات، امکان بهره برداری را برای قشر معلولین فراهم سازیم.
مدیر کل دفتر فنی  و عمرانی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: در فضاهای اجتماعی هر میزان اختلاط و تعاملات اجتماعی میان قشرها و گروه های مختلف جمعیتی ارتقا یابد به همان نسبت در آن جامعه شور و نشاط تقویت می شود. بنابراین باید فضایی فراهم سازیم تا این امکان تعامل و ارتباط در جامعه تقویت شود.

ورود ۲۰ هزار معلم جدید به مدارس در مهر ۹۸ / جذب ۴۵ هزار دانشجو معلم در سال جاری
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا