علیرضا بیگی: هر یک از مردم در قبال سلامتی سایر شهروندان مسئولیت دارند

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسئولیت هر یک از شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: هر یک از شهروندان مسئولیت دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به فاصله گذاری اجتماعی توجه داشته باشند. دولت نیز وظیفه دارد تا بستر مناسب برای ایفای نقش شهروندان در مقابله با این ویروس را فراهم کرده و شرایط را به گونه‌ای مدیریت کند که شهروندان احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز در شهری مانند تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه در مترو و بی آر تی شرایط به گونه‌ای نیست که مردم بتوانند پروتکل‌ها را رعایت کنند، یعنی زمانی که مردم باید به محل کار خود مراجعه کنند ازدحام در وسائل حمل و نقل عمومی بسیار بالا است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر یک از شهروندان نیز باید خود را متعهد به رعایت پروتکل‌ها دانسته و به دستورالعمل‌های مشخص شده از سوی ستاد ملی کرونا توجه داشته باشند. هر یک از شهروندان ابتدا در برابر حفظ سلامتی خود مسئول هستند و سپس در قبال جامعه مسئولیت دارند.

علیرضا بیگی در پایان با تاکید بر اینکه هر یک از ما باید خود را نسبت به دیگر اعضای جامعه متعهد بدانیم، خاطرنشان کرد: مردم باید از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کرده و در زمان لزوم و با رعایت پروتکل‌ها در جامعه رفت و آمد داشته باشند. دولت و ارگان‌های خدمات‌ رسان نیز باید به گونه‌ای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کنند تا احساس مسئولیت پذیری شهروندان بالاتر رفته و بتوانند پروتکل‌ها را اجرایی کنند.

چرا آمریکا معافیت‌های تحریمی عراق را تمدید کرد؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا