بکارگیری شبکه ریلی برای ایجاد تعادل درتوسعه وتولید ثروت/اداره پایتخت به تنهایی امکانپذیر نیست

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط هفت گفت: اصلی ترین معضل کلانشهرها به ویژه تهران تمرکز جمعیت و فعالیت است. اکثر کلانشهرها با این مشکل مواجه هستند و راه حل آن استقرار جمعیت در مساحت بیشتر است. بر همین اساس همه کلانشهرها تلاش می کنند این معضل را از طرف مختلف حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اتصال هشتگرد به شبکه مترو و همچنین اتصال متروی پروند و پردیس در آینده گفت: در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر خط قابل بهره برداری و درون شهر ایجاد شده و همین میزان نیز در دستور کار است که ۴۰ کیلومتر آن همین خط ۱۰ مترو است.

وی ادامه داد: این خط ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه دارد و طراحی و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی آن در این دوره پیگیری شده، این خط بخشی از سیاه چاله های تهران را هدف قرار داده است و بخشی از آن به خاک سفید متصل می شود و به این ترتیب شبکه حمل و نقل ریلی به آن محدوده می رسد. هر چند که نمایشگاه های سنگین از تهران خارج می شود و به شهر آفتاب می رود، اما نمایشگاه های تخصصی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود. لذا این محدوده نیازمند بکارگیری حمل و نقل ریلی است.

شهردار تهران تاکید کرد: تعادلی در محدوده حمل و نقل میان حمل و نقل شخصی و حمل و نقل ریلی ایجاد خواهیم کرد. همچنین در این خط ایستگاه های میانی با اتصال به سایر خطوط موجب افزایش بهره وری حمل و نقل ریلی خواهد شد. فرصت های زیادی در زمانی که پول داشتیم از دست دادیم و امروز در شرایط سختی هستیم لذا باید مکانیزم های دیگری برای تامین مالی مترو ایجاد کنیم.

سیگار خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: مترو موضوعی حاکمیتی است و حمل و نقل و آلودگی هوا مشکلاتی هستند که به عنوان دو خواست مردم تهران باید نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم. حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند که به یکدیگر کمک می کنند. ما در محدوده منطقه ۲۲ بارگذاری ۴۵۰ هزار نفری را در اعتماد نو به نقل از برنامه داریم، اما اعتماد نو به نقل از برنامه ای برای حمل و نقل ریلی آن نداشته ایم که با اجرای این پروژه این امر محقق خواهد شد.

حناچی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت های شبکه ریلی برای ایجاد تعادل و توسعه و تولید ثروت استفاده می کنیم، افزود: اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت به تنهایی توسط مسئولین محلی امکانپذیر نیست. این مسئله ای حاکمیتی است و حل معضلاتی همچون آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی باید با کمک مجموعه دولت انجام شود. در همین راستا اعتماد نو به نقل از برنامه ای برای برقی کردن و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های شهری داریم و اعتماد نو به نقل از برنامه ای هم برای موتورسیکلت ها با همکاری دولت در حال پیگیری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا