تولید میعانات گازی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی چقدر است؟

به گزارش ایسنا، کامبیز صفتی در جلسه راهبردی امروز که با حضور معاون وزیر کشور، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، مدیرعامل پتروشیمی پارس و رئیس شورای راهبردی پتروشیمی ها، مدیران و مسئولان استان بوشهر و عسلویه و مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی در فازهای ۲۰ و ۲۱ مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد به ارائه گزارش پرداخت.

وی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم یک پالایشگاه کاملا ایرانی است، گفت: دو سکو در فاصله ۱۰۵ کیلومتری از ساحل با ۲۲ حلقه چاه به طور کاملا عملیاتی در سرویس قرار دارند.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: هم اکنون از این سکوها روزانه ۲۰۰۰ فوت مکعب گاز دریافت می شود که از طریق ۲ خط لوله ۳۲ اینچ تحویل پالایشگاه می شود.

بنا بر اعلام وزارت نفت، صفتی در ادامه میزان تولید گاز شیرین پالایشگاه هشتم را ۵۲ میلیون متر مکعب گاز در روز عنوان و اظهار کرد: تولید میعانات گاز این پالایشگاه روزانه حدود ۷۰ هزار بشکه است.

وی میزان تولید محصول استراتژیک اتان را ۲۴۰۰ تن بیان کرد و گفت: در فازهای ۲۰ و ۲۱ یک هزار و ۸۰۰ تن پروپان و ۱۶۰۰ تن بوتان نیز تولید می شود.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم به عنوان یک پالایشگاه گازی کامل کار می کند، گفت: میزان تولید گوگرد مجتمع نیز ۳۰۰ تن است.

انتهای پیام

هیچ مسافری از هند و پاکستان نمی‌پذیریم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 14 =

دکمه بازگشت به بالا