بازسازی بوستان‌های فرسوده مجاور محور ولیعصر نیازمند عزم جدی است

به گزارش ایسنا، سید آرش حسینی با حضور مسئولان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ و شورایاران محدوده خیابان ولیعصر در منطقه ۶ با پیاده‌روی از محدوده چهارراه ولیعصر تا تقاطع بزرگراه همت – ولیعصر، به بررسی وضعیت درختان چنار و فضاهای سبز این محدوده پرداخت. در این بازدید که به منظور حمایت‌طلبی از درختان خیابان ولیعصر(عج) و کمپین «چنارستان ولیعصر» انجام شد، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر به بررسی وضعیت سلامتی درختان خیابان ولیعصر، وضعیت کانال‌ها و معابر انتقال آب، نحوه آبرسانی درختان، آخرین وضعیت قنوات و چاه‌های محور ولیعصر و ورود پساب و فاضلاب‌های شهری به این کانال‌ها پرداخت.

وضعیت درختان چنار کاشته شده طی دو سال گذشته و ایمنی درختان کهن‌سال و خشک‌شده و همچنین سرویس‌های بهداشتی این محدوده از سوی نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.
آخرین وضعیت ساخت‌ و سازهای مجاور خیابان ولیعصر، ساختمان‌های فرسوده یا نیمه‌کاره رها شده، وضعیت صنوف و مشاغلی که در ارتباط مستقیم با درختان این محدوده قرار دارند نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفتند.
وی همچنین با حضور در پارک ساعی، به بررسی آخرین وضعیت این پارک و درختان و فضای سبز آن و همچنین سرای محله مستقر در آن پرداخت.

در این پیاده‌روی، دبیر و رابط شورایاری منطقه ۶ و همچنین شورایاران محلاتی که در مجاورت خیابان ولیعصر این منطقه حضور داشتند، اقدامات خود را در جهت حمایت‌طلبی از حفاظت و صیانت از درختان خیابان ولیعصر تشریح کرده و به بیان مشکلات و محدودیت‌های خود در این راستا پرداختند.

دستگیری قاتل ۳۱ ساله در کمتر از یک ساعت
هم اکنون بخوانید

در پایان این پیاده‌روی، حسینی میلانی درباره این بازدید گفت: در راستای حفاظت و صیانت از درختان چنار خیابان ولیعصر، کمیته محیط زیست شورای شهر در یک پویش مشارکت‌جویانه با شورایاری‌های محلات مجاور با خیابان ولیعصر تحت عنوان «چنارستان ولیعصر» تلاش می‌کند مشکلات و آسیب‌ها را با نظرات مردمی و همچنین همدلی و همراهی با مسئولان مناطق از نزدیک بررسی کند و کمک شود با همکاری اصناف و گروه‌های مختلف این دارایی سبز شهر پایداری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها و مشکلات اصلی این محور از نظر آلودگی‌های محیط زیستی، مسئله ته‌سیگار است، اظهار داشت: در قسمت‌های نزدیک به چهارراه ولیعصر که تردد بیشتری در آنجا صورت می‌گیرد، پاساژهای متعددی وجود دارد و مشاهده می‌شود رها سازی ته سیگار برای بستر استقرار چنارها مشکل زیادی ایجاد کرده و لازم است در پویش مجزا فکری برای آن کرد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: لازم است با مردم گفت‌وگو و تعامل بیشتری داشت تا ته‌سیگار کمتری در پیاده‌روها و بستر کانال‌ها ریخته شود. همچنین لازم است شهرداری سطل‌هایی مختص به این موضوع تدارک ببیند و مشکل ته‌سیگار به عنوان یک آسیب کوچک مقیاس اما مهم در این محور را حل کنیم.

حسینی میلانی درباره چنارهایی که طی دو سال اخیر کاشته شده‌اند هم تصریح کرد: تلاش‌هایی طی دو سال گذشته انجام شده تا چنارهایی که به دلیل کهن‌سالی یا شرایط خاص محیطی، خشک شده بودند، جایگزین و احیا شوند. ماندگاری این درختان درصد موفقیت زیادی داشته اما قسمت‌هایی باقی مانده که نیاز است با کمک بخش‌های فنی و عمرانی انتقال آب‌های سطحی از انهار منقطع شود تا چنارهای این قسمت نیز احیا شوند.

برادرکشی در تهرانپاس
هم اکنون بخوانید

وی درباره مسئله فرسودگی بوستان‌های مجاور با محور ولیعصر خاطرنشان کرد: بازسازی بوستان‌های فرسوده مجاور محور ولیعصر نیازمند یک عزم جدی است. شورای شهر برای تامین اعتبار فرسودگی فضاهای سبز این محور پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا این بازسازی درباره پارک ساعی و پارک جنب تقاطع همت سریعتر انجام شود.

مسئولان سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران و همچنین معاونت خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری تهران نیز در این بازدید، ضمن تشریح شرایط فضای سبز خیابان ولیعصر در این منطقه، بر انجام اقداماتی برای بهبود وضعیت درختان خیابان ولیعصر تاکید کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی این عضو شورای شهر تهران، حسینی میلانی پیش از این هم در هفتم تیر ماه، با حضور شورایاران محدوده خیابان ولیعصر، مسئولان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران و شهرداری منطقه ۱۱، با پیاده‌روی از محدوده میدان راه آهن تا چهارراه ولیعصر، به بررسی وضعیت درختان چنار و فضاهای سبز این محدوده پرداخته بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا