محکومیت قاتل رومینا اشرفی به حبس در صدر اخبار حقوقی

به گزارش ایسنا، اخبار مهم حقوقی و قضایی را در زیر می خوانید:

این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است

یگی از اخبار مهم هفته گذشته مربوط به سخنان حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی رئیس دستگاه قضا بود که در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد.                                 

جزییات حادثه زیر گرفتن عزاداران حسینی از زبان دادستان شهر قدس

یکی از اخبار مهم دیگر هفته گذشته مربوط به  زیر گرفته شدن تعدادی از عزاداران حسینی بود که در این رابطه مجید کاویانی دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس گفت: در پی این حادثه یکی از سرنشینان خودروی مذکور دستگیر و خودروی مورد نظر نیز توقیف شده است.

قاتل رومینا اشرفی به ٩ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد

 از دیگر  اخبار مهم هفته گذشته مربوط به صدور  حکم قاتل پرونده رومینا اشرفی_ دختر ۱۳ ساله تالشی  که توسط پدرش با داس به قتل رسید_ بود. در همین زمینه مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان  اعلام کرد که قاتل رومینا اشرفی به ٩ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

طبق اعلام دادگستری گیلان  محکومیت اعلام شده پیرامون پرونده قتل رومینا اشرفی غیرقطعی است. 

صدور حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی واکنش های مختلفی داشت که در همین زمینه معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:  انتظار عمومی مردم این است که حکم صادر شده از استحکام بیشتری برخوردار باشد، چراکه افکار عمومی در این موضوع جریحه‌دار شد و به نظر می‌رسد انتظارات افکار عمومی برآورده نشده است.                                 

صدای رسای مردم ایران؛ ما زیر بار سختی‌ها و مشکلات قد خم نمی‌کنیم
هم اکنون بخوانید

برای صدور پروانه مترجمی رسمی احراز صلاحیت الزامی است

حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه نیز در هفته گذشته اعلام کرد: پروانه مترجمی رسمی پس از تأیید صلاحیت پذیرفته‌شدگان آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه (سال ۱۳۹۷) از سوی مراجع ذیصلاح، برای ایشان صادر می‌شود.     

تعیین وقت رسیدگی به پرونده طراحان سایت سکه ثامن

کوهپایه زاده وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن از تعیین وقت رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف سوم و چهارم پرونده، در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو تهران در ۲۴ ابان ماه سال جاری خبر داد و گفت:  با توجه به اینکه شکات پرونده نزدیک به ۳ هزار نفرند دادگاه تاکید کرده جهت لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت کنونی بیماری کرونا نیازی به حضور شکات نیست و حضور وکیل شکات در جلسه کفایت می کند.            

انتهای پیام                             

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا