تأمین نزدیک به ۱۵میلیارد دلار ارز برای واردات کشور/ تزریق دلار به بازار ارز


تأمین نزدیک به ۱۵میلیارد دلار ارز برای واردات کشور/ تزریق دلار به بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: علی رغم مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه، در ۵ ماهه اول سال، نزدیک ۱۵ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده‌ایم.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به معاملات سامانه نیما عنوان کرد: معاملات حواله ارزی روزهای گذشته شهریورماه در سامانه نیما، که بخشی از آن همراه با ایام تعطیلات عزاداری بود از یک میلیارد یورو فراتر رفت که مؤید افزایش عرضه ارز توسط صادر کنندگان و تعمیق تدریجی بازار ثانویه معاملات حواله ارزی است.

همتی تاکید کرد: از روز سه شنبه بانک مرکزی از طریق بازار متشکل ارزی و صرافی های بانکی تأمین نیازهای ارزی بازار اسکناس را آغاز کرده است و در روزهای آتی نیز این سیاست را با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازارارز  با قدرت پیش خواهد برد.

رئیس کل بانک مرکزی تأمین کالاهای اساسی دارو و مواداولیه کارخانجات را اولویت اصلی این بانک در تأمین ارز واردات دانست و تصریح کرد: باتمام مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه در ۵ماهه اول سال نزدیک ۱۵ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.

تاکید ایران بر تضمین اجرای موثر برنامه‌های همکاری فنی مرتبط هسته‌ای از سوی آژانس
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا