صدور کارنامه برای فعالیت والدین دانش آموزان

به گزارش ایسنا، نورعلی عباسپور در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران مدارس باید به عنوان راهبر آموزشی زمان و وقت مناسبی را در هفته برای والدین اختصاص بدهند و با آنها گفت وگو کرده و دغدغه هایشان را رفع کنند گفت: باید این ارتباط گسترده و با تک تک والدین چه حضوری و چه غیرحضوری ارتباط برقرار شود.

وی افزود: همچنین باید از والدینی که به عنوان ناظر آموزشی نقش آفرینی می کنند حمایت و از ظرفیت والدین استفاده کنیم. می توان از ظرفیت مادران  و پدرها به عنوان معلم یار و پشتیبان فنی استفاده کرد. نظرسنجی ها نشان می دهد شماری از والدین در استفاده از این ابزارها دچار مشکل اند و در مقابل اولیایی داریم که  مهندس اند یا فنی اند و یا با ابزار آشنایی کامل دارند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خوب است کارنامه ای برای والدین پیش بینی کنیم که  فعالیت هایشان دیده شود، به انتخابات شورای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه ها در مهرماه اشاره کرد و گفت: سال گذشته انتخابات الکترونیک را در ۲۰ درصد مدارس پیش بینی کرده بودیم اما امسال زیرساخت های لازم فراهم شده است.

عباسپور افزود: امسال در مناطق زرد ۸۰ و در مناطق قرمز ۱۰۰ درصد انتخابات الکترونیکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتاق گفت وگوی اولیاء را برای ۳۰ درصد مدارس پیش بینی کرده ایم گفت: انجمن اولیاء و مربیان با معلمان، والدین دیگر و …. رایزنی و جلساتی برگزار می کنند.

۴۱۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند/ فوت ۱۲ بیمار دیگر
هم اکنون بخوانید

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: یک بسته تحولی در حوزه انجمن اولیاء و مربیان تحت عنوان «مدرسه کانون تربیتی محله» طراحی شده است که زندگی اجتماعی را با یادگیری های مدرسه تلفیق می کند. امسال ۱۰ درصد مدارس  هر استان مجری این طرح در سال جاری خواهند بود و هدف اصلی اش این است که مدرسه به عنوان محور فعالیت های فرهنگی و تربیتی محله قرار بگیرد. مسئولان محلی باید همکاری کنند. 

عباسپور با اشاره به اینکه در بحث حمل و نقل دانش آموزان سوالات استان ها برای طرح در این جلسه زیاد بوده است گفت: جایگاه تصمیم گیر اصلی در هر شهرستان، کارگروه ماده ۱۸ است و تصمیم گیری ها متمرکز نیست. این موضوع به شهرستان ها تفویض شده است. 

وی ادامه داد: سامانه سپند با همکاری وزارت کشور راه اندازی و نواقص آن با همکاری حوزه فناوری مرتفع شده است. میزان استفاده کنندگان از سرویس امسال زیاد نیست اما برای همانها که استفاده می کنند پیش بینی هایی را انجام دادیم.

به گفته وی کانال متمرکزی در شبکه شاد به انجمن اولیاء مربیان اختصاص یافته و دومیلیون عضو دارد و هر هفته یک دوره آموزشی بارگذاری می شود و استقبال از آن خوب است.

وی افزود: ۱۰ هزار مدرس خانواده داریم. ۹۲ مرکز محلی آموزش خانواده راه اندازی شده و بر آموزش خانواده هایی که فرزندشان وارد مدرسه نشده اند متمرکز است؛ یعنی از تولد تا زمانی که وارد مدرسه  می شوند. ۳۸۰ مرکز مشاوره خانواده داریم که تلاش می کنیم به اشکال مختلف تقویت شان کنیم.

نیاز کشور به ۳۵ هزار اتوبوس درون شهری
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا