تحقیقات در پرونده جدید فساد پسران مبارک

به گزارش ایسنا، روزنامه عربی۲۱ اسنادی از یک پرونده فساد عظیم را به دست آورده است که در حال حاضر توسط نهاد مسئول رسیدگی به درآمدهای غیرقانونی مصر وابسته به وزارت دادگستری (یکی از مقامات تحقیق در مصر) در دست بررسی است.

این تحقیقات درباره پرونده درآمدهای غیرقانونی حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر و دو پسرش ، علاء و کمال است. تحقیقات گسترده‌ای درباره این پرونده درحال انجام است که آخرین پرونده “مبارک” و دو پسرش است.

فسادی که در این پرونده در حال بررسی است یک فساد عظیم در شرکت ساخت و ساز “دهم رمضان” است که یک شرکت سهامی مصری و یکی از شرکت‌های وزارت مسکن و توسعه جوامع شهری است که با کمک شرکت پیمانکاران عربی و بانک مسکن و توسعه اداره می‌شود. 

این پرونده دخالت خانواده رئیس جمهور برکنار شده و وزرای پیشین در پرونده را نشان می‌دهد و سود ۲۵۰ میلیون پوندی و هدر دادن میلیون‌ها پوند دیگر را برملا می‌کند. این پرونده همچنین به وجود یک تجارت سه جانبه بین سوزان ثابت، همسر حسنی مبارک و بازرگانان، وزیر مسکن محمد ابراهیم سلیمان و وزیر مسکن اسبق، احمد المغربی، از دیگر وزرای مسکن پیشین که هر دو در دوره مبارک بوده‌اند، اشاره دارد.

در همین راستا فرید الدیب، رئیس هیئت مدافع “علا و جمال مبارک” تأکید کرد که تاکنون نه علا و نه جمال مبارک در این پرونده احضار نشده‌اند و پرونده کسب درآمدهای غیرقانونی مبارک و خانواده‌اش با احضار هیچ یک از متهمان بررسی نشده است.

وی گفت: “قضات تحقیق تاکنون در مرحله بررسی و استعلام از نهادهای تحقیق بوده‌اند و دستگاه رسیدگی به درآمدهای غیرقانونی اطلاعات مربوط به کمیته دفاع علا و کمال را در این پرونده درخواست کرده و برای آن‌ها ارسال شده است.”

وال استریت ژورنال مدعی تبادل اسیران بین آمریکا و انصارالله شد
هم اکنون بخوانید

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا