کره شمالی با یوتیوب پیام های رمز گذاری شده به عوامل خارجی اش ارسال کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری “اسپوتنیک”، یک ویدئوی یک دقیقه و نیمی با عنوان “۰۱۰۰۰۱۱۰۰۱-۰۰۱” صبح شنبه در یوتیوب بارگذاری شد که بر روی آن ، سخنران متنی را به زبان کره ای می خواند که به ویژه می گوید: ” ماموریت  بررسی فناوری های اطلاعاتی دانشگاه یادگیری از راه دور برای کارکنان گروه اعزامی شماره ۷۱۹” و سپس عبارات زیر را چندین بار تکرار می کند: “شماره ۲۳ در صفحه ۵۶۴ ، شماره ۱۹ در صفحه ۴۷۹”.

رسانه‌های کره جنوبی باور دارند این نخستین بار است که کره شمالی از کانال یوتیوب برای انتقال پیام های رمز گذاری شده به عاملان اطلاعاتی خود در خارج از کشور استفاده کرده است، با وجود آنکه این ایستگاه رادیویی از زمان جنگ سرد به صورت دوره‌ای چنین پیام‌هایی را پخش می‌کند. پیش‌تر نیز، پیام‌های مشابهی در ۷ و ۱۳ مارس (۱۷ و ۲۳ اسفند)، پخش شده بودند.

بنا بر خبرگزاری یونهاپ، این ویدئو با وجود آنکه بعداً حذف شد، توسط ۲ هزار ۵۰۰ نفر دیده شده بود.

ویدئو  مشکوک در صفحه یوتیوب رادیو پیونگ یانگ منتشر شده است.

در اوایل ماه ژوئیه ، رسانه ها از کشف یک مرکز مخفی هسته ای در کره شمالی خبر دادند. پژوهشگران آمریکایی معتقد بودند که عکس های گرفته شده شرکت Planet Labs  نشان دهنده یک مرکز علمی فعال در کره شمالی است و احتمال تولید کلاهک هسته ای در آنجا وجود دارد. با این حال دیرتر روزنامه  Daily NK  با استناد به یک منبع نظامی ، توضیح داد که این یک عکس مدرسه نظامی بوده است.

سازمان ملل: فرصت سازش در یمن همچنان موجود است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا