لوکاشنکو ناتو را به تلاش برای مداخله نظامی در بلاروس متهم کرد

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در میان جمع کوچکی از هواداران خود گفت: «ناتو می‌گوید نیروهایش را در مرزهای ما برای یک رزمایش مستقر کرده است. من چه‌کار خواهم کرد؟ من هم یگان‌های رزمی کشور را به مرز خواهم فرستاد. نیمی از ارتش را در وضعیت بالای هشدار قرار می‌دهم.»

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس در نهم ماه اوت، مخالفان در سه هفته گذشته با اعتراض به نتایج این انتخابات بارها در مینسک، پایتخت تظاهرات کرده اند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد.

الکساندر لوکاشنکو هفته گذشته هم گفته بود که تحرکاتی از سوی ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس در دو کشور لهستان و لیتوانی مشاهده شده است که به سرعت از سوی ناتو تکذیب شد.

در حالیکه لیتوانی با پناه دادن به سوتلانا تیخانووسکایا، رهبر مخالفان الکساندر لوکاشنکو، عملا جانب اپوزیسیون این کشور را گرفته، روابط میان دو کشور به شدت بحرانی شده است. مقام‌های لیتوانی روز جمعه به بلاروس هشدار دادند در صورت بستن گذرگاه‌های آبی در دریای بالتیک، تنها به خود ضربه خواهد زد.

همزمان رامانتاس سینکویسیوس، وزیر اقتصاد و نوآوری لیتوانی، اعمال تحریم با انتقاد از اعمال تحریم علیه کشور بلاروس، مردم را قربانیان اصلی مجازات‌های سراسری دانست و خواستار تحریم‌های هدفمند و هوشمند صرفا علیه مقام‌های عالی‌رتبه این کشور شد.

با وجود سرکوب گسترده معترضان، روز جمعه ده‌ها تن از زنان این کشور در میدان استقلال مینسک برای ابراز اتحاد با مخالفان بازداشت شده زنجیره انسانی تشکیل دادند. گزارش‌های حاکی از بازداشت چندین نفر در همین روز در پایتخت بلاروس است.

کویت کشتی غرق شده ایرانی را ضبط می‌کند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا