عزیزی: اتفاقات اخیر در عرصه بین‌الملل محصول ایستادگی مردم است

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیلی از اتفاقات رخ داده بعد از شکست آمریکا در شورای امنیت و سپس تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: در وهله اول رأی شورای امنیت محصول اقدامات ماجراجویانه ترامپ و تیم حاکم در آمریکا و یکجانبه‌گرایی نظام سلطه به ویژه آمریکایی‌ها بود، اقدامی که با خواست رئیس جمهور آمریکا تعارض داشت و در یک جمله می‌توان آن را محصول ایستادگی، مقاومت و صلابت مردم ایران تلقی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: نظام سلطه این باور را داشت که می‌تواند با ایجاد اجماع و هماهنگی بین اعضای دائم شورای امنیت قطعنامه‌ای را علیه ایران تصویب کند که این اتفاق رخ نداد. باید این را در عقبه رفتاری و کنش و واکنش ملت ایران دید. البته اگر در حوزه دیپلماسی فعال‌تر عمل کرده و می‌توانستیم زودتر تصمیمات آمریکایی‌ها و برخی از هوادارانش را خنثی کنیم زودتر به پیش‌برندگی می‌رسیدیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: قطعا در ادامه راه، ایستادگی مردم و رهبری مقام معظم رهبری و همراهی ملت با نظام اسلامی می‌تواند عاملی برای موفقیت محسوب شود چرا که هر وقت ملت و دولت و تصمیمات و ساختار حاکم بر دیپلماسی با یکدیگر هماهنگ و منسجم عمل کرده‌اند دستاوردهای خوبی حاصل شده است. اکنون هم لازم است با استفاده از ارتباطات فعال دیپلماسی، دوری از برخی تصمیمات شتاب‌زده و رویکرد همگرایانه در داخل و منطقه در راستای رسیدن به اهداف در عرصه بین‌المللی حرکت کرد.

عزیزی ادامه داد: همان طور که ما اتفاقات اخیر را موفقیت ملت ایران می‌دانیم این را هم فراموش نکنیم که نباید دلمان را به این وضعیت خوش کنیم چون برخی کشورهای اروپایی همچون دیوار کاغذی هستند که به محض رسیدن آب فرو می‌پاشند. پس در این شرایط داشتن نگاه واقع‌بینانه و هماهنگی مردم و ایستادگی بهترین تکیه‌گاه است. آمریکا هم با اقداماتش خوی تجاوزگرایانه خود را به دنیا معرفی کرد و مردم ایران هم نشان دادند که بعد از گذشت ۴۰ سال به اصول و ارزش‌ها و باورهای انقلابی معتقد و پایبند هستند.

تجاوزگری جدید آمریکا را به ملل متحد خواهیم برد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا