پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

به گزارش ایسنا، متن پیام مهندس سعید اوحدی به شرح زیر است:

« بسمه تعالی
عاشورا کاملترین و عالی‌ترین جلوه رسالت بشر در پاسداشت ارزش‌های الهی، دینی و انسانی است. از این‌رو، همواره بایسته و شایسته بازخوانی، بازشناسی و بازفهمی است. عاشورا، اوج فرزانگی و فرهیختگی، نهایت از خود گذشتگی و الگوی بی‌نظیر ایثار و شهادت است که رهایی بشر از قیود مادی و گام نهادن در مسیر رستگاری را نشان می‌دهد. آموزه‌­ها و عبرت‌­های عاشورا بی‌بدیل و بی‌نظیر است. همانطور که رهبر معظم انقلاب دراین‌باره فرمودند: «عاشورا درس می‌­دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌­دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌­دهد که در میدان نبرد حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم‌ در یک صف قرار می‌گیرند. البته همین درس‌ها کافی است که یک ملت را، از ذلّت به عزّت برساند. همین درس‌ها می‌تواند جبهه کفر و استکبار را شکست دهد …».۱

عاشورا الگوی تام و تمام سربلند برآمدن از بزرگترین آزمون الهی، انسانی و تاریخی است و برماست که همواره از این فرهنگ و الگو درس بگیریم و آموزه‌های آن را در سراسر زندگی سرآمد خویش قرار دهیم. شهدا و ایثارگران با تأسی از سرور و سالار شهیدان و فرهنگ والای عاشورا، در مسیر حق و حقیقت به خوبی گام نهادند و خود را به عنوان اسوه‌های ایثار و مقاومت در تاریخ ماندگار کردند. چنانکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «وَ لَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ الَلهِ أَمْوَاتٌ بَل أَحْیَاءٌ وَ لَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ» «و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت». آنان رهروان صراط حق و حقانیت‌اند که با اهدای خون و جان خویش و ایثار و ازخودگذشتگی، به مکتب آزادگی و رستگاری سالار شهیدان لبیک گفتند و بر عهد ازلی استوار ماندند.

قلمروی «خوشگل»ها ۱۰ ساله شد!
هم اکنون بخوانید

اینجانب ضمن عرض ارادت به پیشگاه سالار شهیدان و شهدای دشت نینوا، یاد جمله شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارم و شهادت سرور و سالار شهیدان را به تمامی آزادی خواهان جهان و دوستان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تسلیت عرض می‌نمایم. امید آن که رهرو راستین آن امام آزاده باشیم.

۱. بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا، ۱۳۷۱/۰۴/۲۲

سعید اوحدی
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران»
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا