ورزشکاران با پرداخت حداقل ۳۴۴ هزار تومان در ماه بیمه می‌شوند

حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از جمعیت ۸۴ میلیون نفری کشور، حدود ۳۰ درصد به صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و همگانی در هفته یک تا شش روز فعالیت ورزشی انجام می‌‍ دهند و از این میزان کمتر از پنج درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

امیری‌گنجه افزود: در سطح استان تهران بیش از ۳۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد کمتر از ۲۰ درصد تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ یکی از مشکلات بیمه ورزشکاران را نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه‌ها و عقد قراردادها دانست و افزود: کلیه ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی – خصوصی مشغول به کار هستند، از بیمه‌های اجتماعی بلندمدت برخوردار هستند و متاسفانه ۹۰ درصد بیمه ورزشکاران با نگاه صرفا حوادث و بیماری و به صورت کوتاه‌مدت منعقد می‌ شود.

وی با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آنها می‌توانند بر مبنای سه اصل ۱۲ درصد  مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴ درصد مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و ۱۸درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ حداقل سن برای بیمه ‌شدن ورزشکاران را  ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال جهت اعلام کرد.

به گفته وی، ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند با پرداخت ۳۴۴ هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و درمان بهره‌مند شوند.

مرز پیشین در ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا