امیدوارم آمریکا تلاش برای نابودی برجام را متوقف کند


امیدوارم آمریکا تلاش برای نابودی برجام را متوقف کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که جلسه امروز، موضع اکثریت اعضای شورای امنیت مبنی بر حفظ برجام را به وضوح نشان داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد که آمریکا دیگر برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و از بین بردن برجام تلاش نکند.

هفته گذشته «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، شکایتی را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر عدم رعایت تعهدات ایران در چارچوب برجام و درخواست برای شروع روند بازگشت تحریم های ضد ایرانی تحت قطعنامه ۲۲۳۱ ارائه کرد.

روز سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل آشکارا مخالفت خود را با بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کردند. این اعضا معتقد هستند که ایالات متحده که برجام را ترک کرده است، حق اجرای این رویه را ندارد.

نبنزیا گفت: «جلسه امروز موضع اکثریت اعضای شورای امنیت را به وضوح نشان داد. همه آنها مجددا تأکید کردند … باید برجام حفظ شود و حفظ برجام برای کل جامعه بین‌الملل مهم است، از جمله ایالات متحده».

 

دیدار پمپئو و نتانیاهو در سرزمین­‌های اشغالی با محوریت ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا