نگاه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب سیاسی و جانبدارانه نیست

حمید ملانوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه فعالیت احزاب اتفاقاتی خوبی را رقم زد، اظهار کرد: در این دولت اولا خیلی دقیق و سریع قانون جدید احزاب ارائه شد و جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در این دوره بسیار منظم برگزار شد و تلاش کردیم که حدود ۲۵۰ حزب که در قانون قدیم احزاب ثبت شده بودند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

وی افزود: از این میان ۱۱۰ حزب خود را با قانون جدید تطبیق دادند و ۹ حزب هم پروانه فعالیت جدید اعم از ملی و محلی گرفتند که این هم از اقدامات دولت در توجه به موضوع تحزب در کشور است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: ما یک جایگاه و پایگاه هماهنگی برای احزاب در نظر بگیریم که همان تشکیل خانه احزاب بود. در دولت قبل خانه احزاب تعطیل شد اما در این دولت مجددا برپا شد و نهایتاً شورای مرکزی و مجمع عمومی آن انجام شد و مکانی از سوی وزارت کشور در اختیارشان قرار گرفت.

ملانوری یادآور شد: برای هماهنگی امور احزاب در استان‌ها نیز خانه احزاب تشکیل شد و الان ۲۰ استان دارای خانه احزاب هستند. یارانه احزاب که در دولت قبلی قطع شده بود در این دولت مجدداً پرداخت شد و در سالهای ۹۶ و ۹۷ پرداخت شد و پیگیر هستیم که یارانه سال ۹۸ و ۹۹ هم توزیع شود.

وی گفت: ما جبهه رسمی فعال در کشور تا سال گذشته فقط یک مورد داشتیم که همان جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود اما با تلاشی که صورت گرفت تا احزاب فعالیت‌های منسجم‌تری انجام دهند ۱۳ جبهه دیگر اضافه شد.

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس اندیشیده شده است
هم اکنون بخوانید

ملانوری در پایان تاکید کرد: ما نگاه جانبدارانه به سمت یک جریان سیاسی خاص را در کمیسیون ماده ۱۰ و مجموعه وزارت کشور را نداریم و با هر گرایش سیاسی که جریانات حضور پیدا کنند کار آنان را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا