عزاداری دهه اول محرم در فرهنگسرای قرآن

به گزارش ایسنا، به نقل از فرهنگسرای قرآن، در حال و هوای فصل عاشقی هیات منتظران ظهور و هیات محبان الائمه به مدت ۱۰ شب در فرهنگسرای قرآن اقامه عزا دارند.

این مراسم به همت هیات نوجوانان عاشورایی است که با عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین(ع) از جان و دل به ساحت مقدس ایشان خدمت می‌کنند.

این مراسم با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. مهمانان از بدو ورود با دستگاه تب‌سنج و ضدعفونی و با جانمایی فضا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هیات مستقر می‌شوند.

در این عزاداری‌ها قرائت قرآن قاریان ممتاز و سخنرانی و مداحی عاشقان حضرتش بخش اصلی مراسم را تشکیل می‌دهد. شیخ علی نجار حیدری سخنران و مداحان نیز حاج سید حسین جلیلیان، کربلایی امیر بابک، کربلایی هادی رسولی و حاج محمد صفایی هستند.

بهره‌گیری از پتانسیل کودکان و نوجوانان در اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه و برگزاری مراسم از ویژگی‌های هیات منتظران ظهور است. در شب متعلق به حضرت رقیه سلام الله علیها شعرخوانی هستی ربیعی دختر شش ساله هیاتی حس و حال و مظلومیت اهل بیت(ع) را در فضا طنین‌انداز کرد.

همچنین این هیات براساس یک رسم قدیمی در شب‌های محرم به درب منزل شهدای محله می‌رود، ‌ اما امسال با توجه به شرایط ویژه و عدم حرکت دسته عزاداری، هر شب به نیت سه شهید، عکسشان در ورودی هیات جانمایی و عزاداران حسینی با ذکر صلوات و فاتحه‌ای یاد این غیورمردان را گرامی می‌دارند.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کنند.

نمایش و نقد «بلفاست» در فرهنگسرای ارسباران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا