استقبال رژیم صهیونیستی از مکانیسم ماشه آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از هاآرتص، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شورای امنیت سازمان ملل را متهم کرد که به وظیفه خود برای حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی عمل نمی‌کند و تاکید کرد که اسرائیل با افتخار همراه با آمریکا ایستادگی می‌کند و از بازگشت مجدد تحریم‌ها حمایت خواهد کرد.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز از دیگر کشورها خواست تا از اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت کنند. او گفت: اگر کشورهای عضو شورای امنیت از اعمال مجدد تحریم‌ها حمایت نکنند، صدمات بزرگی به بار خواهد آمد که به توانایی این شورا در مراقبت از صلح و امنیت جهانی صدمه می‌زند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتی خصمانه، ایران را به نقض مکرر توافق هسته‌ای متهم کرده و گفته اسرائیل از اقدام ایالات متحده آمریکا سپاسگزاری می‌کند؛ چراکه این یک «تصمیم مهم و شجاعانه» با هدف بازیابی قانون و نظم جهانی در مورد توافقنامه‌های بین‌المللی است.

گابی اشکنازی از جامعه جهانی خواست تا از «ابتکار عمل آمریکا» حمایت کند تا به زعم آنها ثبات نظام بین‌الملل مطابق با رعایت کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل احیا شود.

به گزارش ایسنا، بعد از اعلام رسمی تصمیم آمریکا مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه که به منظور بازگشت تحریم‌های هسته‌ای سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده است، ایران و تمام طرف‌های باقی‌مانده در برجام یعنی کشورهای روسیه، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه به طور رسمی مخالفت و عدم حمایت خود از این اقدام را اعلام کردند.

آمریکا در ماه می ۲۰۱۸ با تصمیم دونالد ترامپ از برجام خارج شد و فعال‌سازی مکانیسم ماشه – که می‌تواند به «بازگشت خودکار» تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران بیانجامد – از سوی این کشور، خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است که می‌گوید «اعضای توافق هسته‌ای» حق استفاده از این سازوکار را دارند.

درخواست شماری از اساتید اروپایی برای تحریم اسرائیل
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا