آغاز فرایند خوداظهاری مشخصات ماینرهای وارداتی در سامانه بهین‌یاب

به گزارش ایسنا،  به نقل از شاتا، علیرضا هادی افزود: همه دارندگان دستگاه‌های مذکور، یک ماه فرصت دارند از طریق لینک خوداظهاری ایجادشده در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب، نسبت به ثبت این مشخصات اقدام کرده و حقوق و عوارض دولتی که با هماهنگی گمرک ج. ا. ا. در حال تعیین و پیش‌بینی در سامانه است را پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند صرفاً از طریق تکمیل فرم خوداظهاری و مشخص کردن نحوه و مکان استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند وارد چرخه فعالیت قانونی شوند.

هادی ادامه داد: پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح خوداظهاری، موضوع بند ۵ مصوبه هیأت دولت نیز در وزارت صمت تهیه شده و جهت بررسی و تصویب به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهاد شده است و جلسات بررسی و تصمیم‌گیری در این حوزه در حال برگزاری است.

نگهداری از دستگاه‌ها در مراکز فاقد مجوز ممنوع است

وی هم‌چنین گفت: با توجه به‌دستورالعمل صدور جوازتأسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز، صدور مجوز صرفاً در شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد تجاری و نیروگاه‌های جدیدالاحداث میسر بوده و نگهداری از دستگاه‌ها در مراکز فاقد مجوز ممنوع است.

هادی در خصوص اعتبار مجوزهای صادره اضافه کرد: مدت اعتبار جوازهای تأسیس صادره در حوزه رمزارز شش ماه بوده و صرفاً در صورت احراز پیشرفت فیزیکی برای یکبار و به مدت شش ماه تمدید خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور طرح‌ها عنوان کرد: تاکنون تعداد ۶۴۶ فقره جوازتأسیس و ۲ فقره پروانه بهره‌برداری در این حوزه صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود با انجام فرایند خوداظهاری تعداد مجوزهای صادره افزایش داشته باشد.

افزایش ۲ برابری عرضه فرآورده‌های نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به اروپا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا