ضرورت بهره گیری از روش های صنعتی دفن پسماند

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری در یک اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی ضمن بیان این که اگر دریاچه ارومیه خشک می شد، پیامدهای این ضایعه از احیای آن بیشتر هزینه داشت، گفت: «دولت برای احیای دریاچه ارومیه حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه کرده است و خوشبختانه این دریاچه مراحل احیای خود را طی می کند، در حالی که اگر دریاچه ارومیه خشک می‌شد، چندین میلیون نفر بی خانمان می‌شدند و باید هزینه زیادی می‌کردیم تا مردم را از غبار نمکی نجات دهیم که این هزینه بسیار بیشتر از آنچه برای احیا هزینه کرده ایم، بود.

وی با ابراز امیدواری از این که سطح آب دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ به میزان اکولوژیک خود برسد، درباره نقش بارش باران در احیای این دریاچه گفت: ما این بارش‌ها را در دهه ۸۰ هم داشتیم اما در سه سال اخیر با توجه به همان میزان بارش بیش از یک متر به ارتفاع آب افزوده شده است.

معاون رئیس جمهوری در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به کیفیت سوخت خودروها گفت: اگر سوخت امروز ما همان کیفیت سوخت سال ۹۱ را داشت، ۱۲ شهر ایران تعطیل می شد، زیرا که در آن سالها یک لیتر سوخت استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ نداشتیم و سوخت حاصل از نفت ها که آلودگی محض بود را به پمپ بنزین ها می دادند.

کلانتری با بیان این که امروز ۱۴۰ میلیون لیتر در روز بنزین یورو ۴ و یورو ۵ تولید می شود که این مقدار در هفت سال پیش صفر بود، گفت: سوخت و موتورهای احتراق غیر استاندارد دو مشکلی بود که ما با آن مواجه بودیم. از ابتدای سال جاری فقط خودروهای دارای استاندارد یورو ۵ شماره گذاری شده اند.

کشف بیش از ۱۹۰ کیلوگرم هروئین در گمرک مرزی دوغارون
هم اکنون بخوانید

وی با بیان این که خودروسازان در زمینه موتورهای احتراق تا سال گذشته به تعهدات خود عمل نمی کردند، اظهارکرد: اما از ابتدای امسال با پیگیری های انجام شده، یک میلیون دستگاه با موتورهای یورو ۵ تولید داخل به بازار خواهد آمد. این باعث شده که تولید ماده زائد آلوده کننده از ۱.۲ گرم در هفت سال پیش به نیم گرم در هر کیلومتر برسد.

رئیس سازمان محیط زیست پسماند را یکی از عارضه های مصرف و افزایش جمعیت عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات شمال کشور این است که به طور طبیعی منطقه ای برای دفع پسماند به سختی پیدا می شود و به همین دلیل باید به روش های صنعتی دفن پسماند روی بیاوریم.

وی یکی از دلایل احتمالی بوی بد تهران را انبار شدن کمپوست در اطراف تهران عنوان کرد و گفت: تبدیل پسماند به کمپوست و کود شیمیایی مشتری ندارد و باعث شده که مقدار زیادی در تهران انبار شود که می تواند یکی از عوامل بوی نامطبوع در تهران هم باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ارتقا و بهبود وضعیت محیط بانان در سه سال گذشته گفت: در سالی که گذشت خوشبختانه قانون حمایت از محیط بانان تصویب شد. همچنین دریافتی محیط بانان در سه سال گذشته سه برابر شده است. علاوه بر این، در امر آموزش محیط بانان تاکید داشتیم و هر محیط بان قبل از استخدام آموزش می بیند. در عین حال هنوز معتقدیم که کم است و باز هم برای ارتقای وضعیت محیط بانان تلاش می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، کلانتری در پایان با بیان این که محیط زیست متعلق به مردم است، اظهارکرد: محیط زیست متعلق به همه نسل هاست، نمی توان محیط زیست را از مردم جدا کرد و مردم باید از محیط زیست لذت ببرند.

چرا باید هزینه ترک فعل‌های گذشته در حوزه آلودگی هوا از جیب تهرانی‌ها پرداخت شود؟/ اتوبوس یک میلیاردی را امروز باید ۴ میلیارد بخریم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

دکمه بازگشت به بالا