هشدار النجباء درباره سکوت در قبال تجاوز ترکیه به شمال عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال تلگرامی النجباء، این جنبش مقاومت اسلامی در عراق با صدور بیانیه‌ای خطاب به عموم ملت عراق، تجاوز ارتش ترکیه به خاک این کشور را به‌ شدت محکوم کرد.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه عراق در پیچ تاریخی مهمی قرار دارد، سکوت دولت و نهادهای رسمی در قبال اشغال مساحت بزرگی از کشور، تخریب منازل و کوچ دادن اهالی توسط ارتش متجاوز ترکیه، شدیدا تقبیح شده است.

النجَباء خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی اقلیم کردستان (موسوم به پیشمرگ) که مسؤولیت دفاع از آن مناطق را برعهده دارند، در مقابل تجاوز و غارتگری ارتش ترکیه فقط تماشاچی هستند؛ درحالی که رفتارشان با نیروهای دولت فدرال کاملا متفاوت است!

در ادامه بیانیه هشدار داده شده که سکوت در برابر تجاوزهای اخیر ممکن است به اشغال دائمی بخشی از عراق و الحاق آن به ترکیه منجر شود که عواقب وخیمی در پی خواهد داشت و نقشه کشور را تغییر خواهد داد.

مقاومت اسلامی النُجَباء در پایان به ملت و حاکمیت عراق توصیه کرده است که برای دفاع از حریم و تمامیت ارضی کشور، تمام شیوه‌های دیپلماتیک، بین‌المللی، مردمی، نظامی و اقتصادی را به‌ کار بگیرند و یکی از مهم‌ترین راهکارها، از بین بردن بهانه‌های دشمن است.

گفتنی است ارتش ترکیه بخش‌هایی از مناطق مرزی با اقلیم کردستان را تصرف و علت این پیشروی را مقابله با گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک اعلام کرده است.

انتهای پیام

رژیم صهیونیستی بباید متعهد به عضویت در آژانس شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا