دشواری های ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار

به گزارش ایسنا، مهری سادات موسوی، رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی در جلسه هم اندیشی پیشرانان استان تهران با موضوع طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، بیان کرد: بخشی از پیشرانان استان تهران در شرایط بحران کرونا با مشکل مواجه شدند و تلاش داریم که کاری انجام شود که آنها از این فرآیند خارج شوند و در طرح مشاغل خانگی به جمع ما بپیوندند.

موسوی معتقد است که بحث مشاغل خانگی به خودی خود دشواریهایی در جامعه دارد و زمانی که گروه هدف، زنان سرپرست خانوار باشند، دشواری های آن مضاعفی می شود. 

موسوی یاداور شد: شاید لازم بوده است که در این طرح بحث توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و روانی پررنگ تر دیده می شد که انشالله در فازهای بعدی به این موضوع پررنگتر می پردازیم.

در ادامه این جلسه اسدی، از ستاد جهاد دانشگاهی و مجری اجرایی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار درباره حوزه پلتفرمهای فروش مجازی توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه امیر شقاقی، مدیر موسسه ریحانه گستر شهریار گفت: از سال ۹۱ فعالیت خود را شروع کردیم و در چهار استان کشور شعبه داریم. مهمترین بخشی که بر روی آن کار کردیم بخش زنان سرپرست خانوار بود. ۱۳۰۰ نفر تحت پوشش ما هستند. ۱۱۰ زن معلول در استان هرمزگان، ۱۵۷ خانواده در شهرستان باج در کهگیلویه و بویر احمد، ۳۵ خانواده در استان قزوین و ۱۷۵ خانواده نیز در شهرستان شهریار تحت پوشش ما هستند. 

وی درباره فعالیت موسسه بیان کرد: در سال بالغ بر ۱٫۵ میلیارد هزینه این خانواده هاست. هر سه ماه یکبار یک عدد سبدکالا و ۱۴ قلم جنس ارائه می کنیم. خدمات درمانی صد درصد رایگان داریم و در سال بین ۳۵ تا ۷۰ مورد جهیزیه ارائه می دهیم. همچنین سال گذشته در شهرستان شهریار در ۲۹ مدرسه، بالغ بر ۵۰۰۰ بسته لوازم التحریر توسط خیران توزیع کردیم.

مشارکت جامعه در فعالیت‌های امدادی هدف غایی هلال‌احمر است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا