ضرب الاجل یک ماهه کمیسیون اجتماعی به وزارت راه برای رسیدگی به وضعیت راه‌آهن بافق

علی بابایی کارنامی در گفت وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در جلسه امروز، به سوال بنده و آقای صباغیان از وزیر راه و شهرسازی پرداختیم. سوالات ما در مورد مسائل مرتبط با راه آهن بافق بود. نماینده مهریز و بافق در مجلس سوالات در مورد زیرساخت‌های توسعه راه‌آهان مطرح کرد و تذکراتی در مورد به کارگیری نیروهای بازنشسته، تامین امنیت شغلی کارگران و راه آهن این منطقه داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصمیم وزارتخانه راه و شهرسازی مبنی بر اعزام هیئت ویژه‌ای برای پیگیری راه‌آهن بافق خبر داد و اظهار کرد: ان شاءالله تا ماه آینده وزارتخانه راه و شهرسازی نتیجه بررسی‌های خود را به کمیسیون گزارش خواهد داد و چنانچه خواسته نماینده مربوطه تامین شود این سوال پس گرفته خواهد شد.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون منابع انسانی این وزارتخانه و رییس راه آهن کشور، گفت: سالانه هر استان متناسب با جمعیت و گروه‌های هدفی که در راهداری‌ها دارد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر، نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی، اصلی و فرعی هزینه می‌کند. متاسفانه متوجه شدیم در کل کشور نیروهای انسانی از سال ۸۲ به بعد در قالب طرحی، قراردادی یا حجمی در این بخش جذب شده‌اند و بلاتکلیف هستند، این در حالی است که در استان مازندران با جذب ۵۰۰ نیروی انسانی سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان از سرفصل ایمن‌سازی راه‌ها را به این حوزه اختصاص می‌دهد، چرا که برای تامین هزینه‌های این مهم ردیفی در بودجه پیش‌بینی نشده است.

روستای کپرنشین «بارگدان»
هم اکنون بخوانید

بابایی کارنامی در پایان از ضرورت تعیین تکلیف نیروهای انسانی مذکور خبر داد و گفت: سازمان‌های اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور باید بپذیرند که امنیت شغلی افرادی که در این سمت‌های حساس فعالیت دارند را تامین کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا