تجاری‌سازی ۳۵ هزار دستگاه خودرو در تعطیلات تابستانی ایران خودرو

به گزارش ایسنا، فرشاد مقیمی با رد شائبه احتکار خودرو در پارکینگ گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: طی دو سال گذشته برخی از افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را مطرح کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد. با وجود اینکه طی  دو سال اخیر تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، تولید را متوقف نکرده‌ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: برخی از قطعات های‌تک و الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شدند؛ بنابراین در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و زمان، ناچار به تولید خودروها علیرغم کسری قطعات بودیم.

وی با بیان اینکه خودروهای ناقص، پس از روند مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می‌شوند و پس از ترخیص قطعات مورد نیاز، در اولین فرصت تکمیل و به بازار عرضه می‌شوند، گفت: این اقدام موجب می‌شود تا سرعت تجاری‌سازی و تکمیل خودروها افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شود. ضمن اینکه تعهدات در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع‌تر محقق خواهد شد؛ چراکه اگر تولید خودرو تا زمان تامین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این مدیرعامل خودروساز ضمن تاکید براینکه، چنانچه خودرویی با تاخیر به دست مشتریان برسد، خودروساز بابت تاخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تاخیر می‌پردازد، خاطرنشان کرد: بنابراین زیان نگهداری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز خواهد بود.

انتهای پیام

دومین سد برق آبی بزرگ جهان راه اندازی شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا