جامعه هنری بیروت در غم حادثه انفجار

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، «جایا فودولیان» ۲۹ ساله، که در جریان حادثه انفجار کشته شد یک گالری دار تازه کار و دختر یکی از بیانگذاران گالری «لتیشیا» بود. این گالری از ماه فوریه به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل‌ شده است.

«ژان مارک بنفیس» ۵۷ ساله، معمار لبنانی گالری تانیت (Tanit) نیز یکی دیگر از کشته‌شدگان حادثه انفجار بیروت است.

تکه‌های شیشه و غبار، تصویر این روزهای بیروت است که بر اثر انفجار مهیبی که رخ داد تا روز هفتم آگوست بیش از ۵ هزار زخمی در این شهر را به ثبت رساند و بسیاری از خانه‌های مسکونی، موزه‌ها و گالری‌های ویران‌ شده‌ اند.

گفته می‌شود این حادثه در اثر انفجار ۲۷۵۰ تن آمونیوم نیترات رخ داده است. پس از این حادثه مهیب، بسیاری از مردم بیروت بی‌خانمان شده‌اند.

هنرمندانی که با مجله «آرت نیوزپیپر» گفت و گو کردند همچون بسیاری از مردم این شهر در تلاش برای تمیز کردن خانه‌ها و استودیوها بودند.

بسیاری از این هنرمندان آنقدر غمگین بودند که تمایلی به گفت و گو نداشتند.

«عابد الکدیری» یکی از هنرمندانی است که متحمل خسارت شده است. نمایشگاه او با عنوان «بقایای آخرین گل رز» یک روز پیش از انفجار در گالری «تانیت» آغاز شده بود. روز جمعه او توانست سه تابلو نقاشی از بین ۱۳ تابلو نقاشی که برای این نمایشگاه خلق کرده بود را از زیر آوار بیرون بکشد، اما از سایر آثار هنری او خبری نیست.

«تارک مکدم» ـ هنرمند تجسمی و عکاس ـ دیگر هنرمندی است که طی این حادثه خانه و استودیو خود را از دست داده است. این هنرمند بیان کرد: «من بیشتر تجهیزات عکاسی‌ام را از دست داده‌ام و همکارم نیز دچار صدمات شدیدی شده است. می‌خواهم دوباره کار کنم، اما نمی‌دانم چطور. همه ما در حال حاضر بسیار ناراحت و خشمگین هستیم و می‌خواهیم آن را ابراز کنیم و من فکر می‌کنم هنر بهترین روش برای این کار است.»

ادبیات جهان، وامدار پوشکین
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا