پیامدهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی انفجار بیروت گسترده است

 علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این حادثه بخاطر ابعاد وسیع و ویرانگر آن از نظرامنیتی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نیازمند توجه و بررسی است.

وی گفت: بی تردید رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از این واقعه بیش از سایرین سود می برند.

دبیر هیات رئیسه مجلس افزود: مهم ترین تبعات ناگوار این  رخداد آغاز درگیری های سیاسی و جناحی در لبنان است که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

وی نا آرامی در لبنان را موجب امنیت بیشتر رژیم اشغالگر قدس دانست و افزود: لبنان برای برون رفت از شرایط کنونی نیازمند اتحاد و انسجام ملی است.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش گروههای سیاسی لبنان برای بررسی ابعاد گسترده این واقعه یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران همواره طالب حفظ امنیت و آرامش در لبنان و منطقه است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تسلیت حادثه غمبار انفجار در بندر بیروت گفت: همگرایی و همکاری های موثر امنیتی و اقتصادی بین کشورهای مسلمان و دوست منطقه ضامن پیشگیری از رخدادهای تلخ و ناگوار اینچنینی خواهد بود.

کریمی فیروزجایی با اشاره به گستردگی خسارات ناشی از انفجار بزرگ در بیروت خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند همیشه برای بازگشت شرایط عادی در لبنان، کنار مردم و مسئولان آن کشور خواهدبود.

انتهای پیام

برتری "مارکوس سویدر" برای صدراعظمی آلمان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا