" گفت‌وگوی کم سابقه " وزیران خارجه ایران و امارات از نگاه الجزیره

 گفت‌وگوی کم سابقه وزیران خارجه ایران و امارات از نگاه الجزیره

شبکه الجزیره با مورد توجه قرار دادن محورهای گفت‌وگوی اخیر وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی، این گفت‌وگو را کم سابقه تلقی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی گفت‌وگویی کم سابقه درباره موضوعات متعدد دوجانبه و در سطح منطقه از جمله شیوع ویروس کرونای جدید داشته‌اند. 
در یک کنفرانس ویدیویی که روز یکشنبه میان وزرای خارجه این دو کشور برگزار شد و با تبریک عید قربان نیز همراه بود، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی به همتای ایرانی اش گفت که تقویت همکاری دوجانبه در مقابله با کووید-۱۹ اهمیت دارد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توییتری درباره این گفت و گو نوشت که “گفت و گوی ویدیویی مهم، صریح و دوستانه ای” راجع به کووید-۱۹ و “شرایط موجود دوجانبه، منطقه و جهان” انجام شد.
ظریف در ادامه نوشت: ما توافق کردیم که مذاکراتی با موضوع امید داشته باشیم به ویژه این که منطقه با چالش هایی سخت مواجه بوده و انتخاب های سخت تری در پیش دارد.
ایران مدت زیادی است که با امارات متحده عربی و عربستان سعودی که متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس هستند، اختلافاتی دارد.
در حالی که واشنگتن در سال گذشته ایران را مقصر برخی حملات به منافع نفتی در خلیج فارس تلقی کرد، امارات متحده عربی به طور علنی هیچ کشور به خصوصی را مسئول ندانست. ایران هم این اتهامات را رد کرد.
وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی گفت و گویی در ماه مارس نیز داشتند که در شرایط شیوع ویروس جدید کرونا امارات نسبت به ایران ابراز حمایت کرد. 
انتهای پیام

اجماع بی‌سابقه کشورهای آسیایی روی ۱۳ قطعنامه حرکتی نویدبخش در جهت اتحاد قاره کهن است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =

دکمه بازگشت به بالا