رئیس‌جمهور فیلیپین خواستار بازگشت مجازات اعدام شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین در سخنرانی سالانه خود خطاب به مردم کشورش از رویکرد سرسختانه خود در قبال مقابله با شیوع کروناویروس در آنجا دفاع کرد در حالی که منتقدان گفتند که در سخنرانی او خبری از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مربوط به احیای اقتصاد نبود.

او پاسخ سرسختانه کشورش به شیوع کروناویروس را که شامل قرنطینه ۱۱ هفته‌ای بود و در نتیجه آن نرخ ابتلای بسیار پایین تا زمان برداشته شدن این تدابیر در ماه گذشته میلادی رقم خورد را تحسین کرد.

در حالی که دوترته از کنگره خواست بسته محرک اقتصادی ۱۴۰ میلیارد پزویی (۸.۹ میلیارد دلاری) را تصویب کند بخش عمده سخنرانی خود را صرف حمله به مخالفانش، طرح درخواست برای احیای مجازات اعدام و دفاع از جنگ خونینش علیه مجرمان مواد مخدری کرد.

دوترته در این سخنرانی که بیش از ۱۰۰ دقیقه طول کشید مکررا بر اهمیت نجات جان مردم تاکید کرد اما در عین حال خواستار اعمال مجدد مجازات اعدام در این کشور شد. او وعده داد در این جنگی که او علیه مواد مخدر راه انداخته و در جریان آن هزاران نفر کشته شدند توقفی ایجاد نشود.

او در هشدار به معامله گران مواد مخدر گفت: من واقعا شما را خواهم کشت. این یک تعهد است. اگر شما دوباره به سراغ همان راه‌های قدیمی بروید دوباره تلی از اجساد وجود خواهد داشت و من مطمئنا شما را شکار خواهم کرد.

دوترته خواستار تصویب سریع لایحه مربوط به مجاز کردن اعدام با تزریق مواد مرگبار برای جرایم جدی همچون جرایم مواد مخدری شد.

عربستان از کسب کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل ناکام ماند/دیده‌بان حقوق بشر استقبال کرد
هم اکنون بخوانید

دوترته تاکید کرد اعمال یکی از سفت و سخت‌ترین تدابیر قرنطینه‌ای جهان در فیلیپین شاید به اقتصاد آن آسیب وارد کرده باشد اما جلوی ابتلای ۱.۳ میلیون تا ۳.۵ میلیون تن به بیماری را گرفت.

در فیلیپین حدود ۲۰ هزار نفر به اتهام زیرپا گذاشتن تدابیر قرنطینه اجباری مربوط به مقابله با شیوع کرونا دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: از نظر من حتی اگر که آمار خیلی پایین‌تر بوده آن فداکاری که ما انجام دادیم ارزشش را داشته و دارد.

او از تصمیمش برای عدم اجازه به بازگشایی مدارس تا زمانی که یک واکسن موجود شود دفاع کرد در حالی که نظرش بر این بود که این واکسن تا ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

دوترته خاطر نشان کرد، چند روز پیش از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین خواستار کمک در صورتی که پکن به تحولی در زمینه تولید واکسن کووید ۱۹ دست یابد شد.

وی عنوان کرد: من از رئیس جمهور شی جینپینگ درخواست کردم در صورتی که آنها واکسن را داشته باشند آیا اجازه می دهند که ما یکی از نخستین کشورهای دریافت کننده واکسن باشیم تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن وضعیت را عادی سازی کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا