پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس افتتاح شد


پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس افتتاح شد

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در مرکز استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمد هاشمی مقدم، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، که در این مراسم سخنرانی می کرد با اشاره به این موضوع که ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار که قریب به ۲ ماه پیش در تهران فعالیت آن آغاز شد کار بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری در حوزه اقتصادی است، گفت: شروع این کار ارزشمند تجربه خوبی را در حوزه رونق اقتصادی در کشور به همراه داشته است.

وی با شاره به این موضوع که کشور ما کشوری مردم‌مدار است و مردم در آن نقش اول را بازی می‌کنند بیان کرد: بعد از بررسی‌هایی که انجام شد مشخص گردید مردم از انجام این کار بسیار رضایت دارند و این نشانه آن است که این اقدام به خوبی آغاز و در حال ارائه خدمات می‌باشد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این موضوع که می بایست برای انجام این کار نظر مردم ملاک عمل قرار گیرد اظهار کرد: این تجربه با ارزش می‌بایست هرچه سریع‌تر با فراهم‌شدن شرایط لازم در سراسر کشور اجرایی شود تا تمامی متقاضیان ذی ربط از خدمات خوب آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وجود سنگینی تکالیفی که بر عهد دارد برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این طرح در همه استان‌ها اهتمام جدی دارد تا با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی ربط این کار به سرانجام برسد و در نهایت علاوه بر کسب رضایت عموم متقاضیان حوزه کسب و کار رتبه کشور از لحاظ شروع کسب و کار در بین کشورهای دنیا ارتقاء یابد.

با مردم همدردیم/ به دنبال کاهش قیمت‌ها هستیم
هم اکنون بخوانید

هاشمی مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار و تاثیر مثبت آن بر رونق اقتصادی کشور افزود: با توجه به این که فرمان آن حضرت در ایجاد پنجره‌های واحد در سراسر کشور، امری ولایتی است، باید خود را موظف به اجرای سریع و صحیح آن بدانیم تا با جدیدت و در کنار هم این طرح مهم در کشور اجرایی شود و ثمرات آن نمایان گردد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان این مراسم ضمن تشکر از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به جهت همکاری خوب و صمیمانه این سازمان برای اجرای این طرح اظهار کرد: ظرفیت و اراده کشور برای اجرای این طرح بسیار زیاد است و این موضوع نشان می‌دهد که تلاش کشور برای بهبود فضای کسب و کار افزایش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این موضوع که مدت زمان صدور مجوز کسب و کار تا چند ماه گذشته در کشور در حدود ۷۲ روز بود که با تلاش بخش‌های مربوطه این زمان به ۷۲ ساعت رسیده است گفت: راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار همواره در اکثر استان‌های کشور ادامه خواهد یافت و تا آبان امسال از پنجره واحد الکترونیکی نیز رونمایی خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به این موضوع که با وجود کاهش زمان صدور کسب و کار در کشور اما این مدت زمان همچنان زیاد است و در تلاشیم تا آن را کوتاه‌تر کنیم اظهار کرد: با کمک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، همت مسئولان مربوطه و مردم رتبه ایران را در خصوص بهبود فضای کسب و کار در رنک‌های جهانی بالا خواهیم آورد.

بایدن اصرار تندورها برای اعمال سیاست فشار حداکثری را نادیده بگیرد
هم اکنون بخوانید

این طرح با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، روزنامه رسمی ایران، اتاق بازرگانی، شرکت پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو پنجره واحد فیزیکی هستند فعالیت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا