خوش بینی مشاور ترامپ به برگشتن ورق اقتصاد

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، هر چند که شیوع کرونا در بزرگ ترین اقتصاد جهان کماکان در سطح نگران کننده ای باقی مانده و شمار قربانیان کماکان به طرز محسوسی بالا می رود، مشاور اقتصادی ترامپ نسبت به تغییر شرایط اقتصادی امیدوار است. 

لری کودلو با بیان اینکه روند احیای رشد اقتصادی کماکان ادامه دارد گفت: البته نمی خواهم کتمان کنم که وضع در بسیاری از ایالت ها کماکان خوب نیست اما فکر می کنم در سه ماهه سوم و چهارم سال نسبت به نیمه نخست سال شاهد یک رشد اقتصادی ۲۰ درصدی خواهیم بود. 

در یک هفته اخیر میزان مرگ و میر روزانه در آمریکا از هزار نفر عبور کرده است و وضعیت در ایالت های غربی و جنوبی از همه بحرانی تر است. دولت آمریکا و نمایندگان جمهوری خواه در کنگره و مجلس سنا در تلاش هستند تا یک بسته حمایتی یک تریلیون دلاری را برای ارایه یارانه نقدی به شهروندان و حمایت از کسب و کارها نهایی کنند. 

کودلو با بیان اینکه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیا نگران کننده است افزود: جای سوال نیست که این خبر اصلا برای اقتصاد ما خبر خوبی نیست اما ظرفیت های ما برای غلبه بر این چالش هم کم نیست. ایالت ها هر کدام در سطوح مختلفی با این معضل دست به گریبان اند اما هرکدام راهکارهای خاص خود را دارند و با ظرفیت بالایی که دارند می توانند شرایط را عوض کنند. 

میزان درخواست ها برای بهره مندی از مزایای بیکاری در ماه مارس به بالاترین سطح یک دهه اخیر رسیده است. هر چند هزینه وام مسکن آمریکا به پایین ترین سطح خود در طول ۱۳ سال اخیر رسیده است اما کماکان برخی از شاخص های کلان اقتصادی آمریکا رو به بهبود است. 

شرط مدرک تحصیلی برای تاسیس شرکت در سال۱۴۰۱ الزامی شد
هم اکنون بخوانید

آمریکا کماکان اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است و بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اتباع این کشور بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا