اعتبار آبخیزداری در کشور، ۱۱۲۵ میلیارد تومان است

مسعود منصور در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تثبیت زمین‌لغزش لنج آباد دورود بیان کرد: خوشبختانه در این چند سال با عنایت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس شورای اسلامی، اعتبارات قابل‌توجهی از محل صندوق توسعه ملی به عملیات آبخیزداری تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: سال جاری یک‌ میلیون و ۲۰۰ هکتار در ۶۰۷ حوزه آبخیز برای کارهای سازه‌ای، احداث بندها، سدهای گابیونی و… در جهت مهار و فرسایش آب هدف‌گذاری شده است.

این مسئول یادآور شد: لرستان به دلیل وضعیت توپوگرافی و سیل‌های اخیر جزء اولویت‌های اصلی سازمان است.

وی افزود: به همین دلیل اعتبارات لرستان را تقریباً صددرصد افزایش داده‌ایم که امیدوارم همکاران ما در راستای مهار سیلاب، کارهای مثمر الثمری را در نقاط بحرانی که در سال گذشته آسیب‌های زیادی متحمل شده‌اند انجام دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: جای بسی خوشحالی دارد که به‌واسطه کارها و عملیات آبخیزداری، خیلی از قنات‌هایی که خشک شده بودند دوباره احیا و باعث شده در برخی از نقاط کشور شاهد مهاجرت‌های معکوس باشیم.

منصور با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده به عملیات آبخیزداری در سراسر کشور ۱۱۲۵ میلیارد تومان است که سهم لرستان ۱۰۴ میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: متناسب با ضرورت‌های منطقه‌ای و منابعی که دریافت می‌کنیم، علاوه بر اعتبارات استان، نقاط بحرانی را نیز مدنظر داریم که یک مورد آن همین کلنگ‌زنی لنج‌آباد دورود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به آتش‌سوزی‌ها و حوادث مشابه در سطح جنگل‌ها و مراتع گریزی زد و عنوان کرد: وقتی در سطح جنگل و مرتع حریقی اتفاق می‌افتد هرچقدر هم امکانات وجود داشته باشد قطعاً آن حریق آسیب‌های خود را خواهد زد پس تنها راه‌حل جلوگیری از این قبیل آسیب‌ها، اقدامات پیشگیرانه است.

نیک زاد :وزیر نیرو به جای افتتاح هفتگی پروژه ها به فکر رفع قطعی برق باشد
هم اکنون بخوانید

منصور اظهار کرد: برای مقابله بهتر با آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع لرستان تعدادی دمنده، فلکسی بگ، آتش کوب و… و. در اختیار استان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا