اروپا: مشاهده پایگاه‌های نظامی ترکیه روبه‌روی کشورهایمان به صلاح نیست

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با اشپیگل آلمان در اشاره به وضعیت لیبی اظهار کرد: اگر کاری نکنیم چنین اتفاقی روی خواهد داد.

او در این مصاحبه از آلمان خواست برای حمایت از رویکرد مذاکرات مستقیم جهت امضای توافقنامه فراگیر با ترکیه وارد عمل شود.

بورل بر لزوم طرح کردن تمام مسائل روی میز تاکید کرد به طوری‌که نقض‌های ترکیه علیه قانون بین‌الملل، عملیات حفاری در مقابل سواحل قبرس، مساله گاز و نقش ترکیه در سوریه و لیبی بررسی شوند.

او معتقد است، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش در راس اتحادیه اروپا قرار دارد می‌تواند در راستای پیشبرد این مذاکرات تلاش کند به طوری‌که با ترکیه به عنوان بزرگترین چالش سیاست خارجه اروپا تعامل داشته باشد.

بورل درباره دیدگاهش نسبت به ترکیه گفت: ترکیه همسایه اتحادیه اروپاست و نمی‌توان تغییر جغرافیایی داد این کشور نامزد پیوستن به این بلوک متحد است و اگر تصمیمی عکس گرفته نشود مساله این چنین باقی خواهد ماند.

این مسؤول اروپا درعین حال گفت، آنکارا مسبب مشکلات بسیاری برای اتحادیه اروپاست.

بورل درباره امکان باز کردن درها برای سفر اروپایی‌ها به ترکیه در این تابستان گفت، در سایه شیوع کرونا امکان قربانی کردن میلیون‌ها اروپایی به نفع منافع سیاسی وجود ندارد این مساله به وضعیت اپیدمی بستگی دارد.

از سوی دیگر، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز از ترکیه خواست عملیات تحریک آمیز خود در دریای مدیترانه را متوقف کند به خصوص در منطقه‌ای که آتش درگیری بین یونان، قبرس و مصر را شعله ور می‌کند.

تاکید عراق بر اهمیت توافق‌نامه سنجار برای پاکسازی از وجود پ.ک.ک
هم اکنون بخوانید

او در سفر به یونان گفت: ترکیه اگر خواهان بهبود روابط با اتحادیه اروپاست باید تحرکات بی‌ثبات‌کننده‌اش را متوقف کند. ما رویکرد صریحی داریم تحقق پیشرفت در روابط با آنکارا زمانی ممکن است که ترکیه دست از این تحرکات در شرق مدیترانه بردارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا