کردستان عراق آماده اعزام ۱۰ هزار نیروی پیشمرگ به سوریه

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید به نقل از منابعی نوشت، گروه پیشمرگ سوریه که اواخر سال ۲۰۱۲ تاسیس شد از کردهای سوریه تشکیل می‌شود که یا از نیروهای جدا شده از ارتش این کشور یا جوانانی بودند که برای خدمت در این ارتش فراخوانده شدند و در نهایت انتخاب کردند که به اقلیم کردستان عراق بروند و به پادگان‌های نیروهای پیشمرگ در اقلیم بپیوندند.

به گفته این منابع، پیشمرگ سوریه تابع رهبری اقلیم و مشخصا حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی است. “شورای ملی کرد” ‌سوریه روابط خوبی با رهبری اقلیم کردستان دارد و به همین دلیل به صورت فرمایشی و رسانه‌ای پیشمرگ سوریه به این شورا پیوسته است.

منابع مذکور گفتند، هرگونه توافق سیاسی بین شورای ملی کرد و حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه باید شامل بازگشت نیروهای پیشمرگ سوریه هم باشد زیرا شورا بدون شاخه نظامی هیچ گونه تاثیر سیاسی ندارد و این اتحاد دموکراتیک را که می‌خواهد تنها تصمیم گیرنده در شمال شرق سوریه باشد، نگران کرده است.

به گفته این منابع، شورای ملی کرد وابسته به “ائتلاف ملی سوریه” است و بنابراین ورود نیروهای پیشمرگ سوریه به این کشور به معنای مشارکت مخالفان دولت دمشق در تصمیم گیری‌ها در شمال شرق سوریه است و همین مساله اتحاد دموکراتیک را می‌ترساند. 

لازم به ذکر است که “ائتلاف ملی برای انقلاب و نیروهای مخالفان سوریه” که معمولاً “ائتلاف ملی سوریه” نیز نامیده می‌شود، بزرگترین ائتلاف از گروه‌های مخالف در جنگ داخلی سوریه است.

منابع مذکور درباره تعداد نیروهای پیشمرگ سوریه هم که قرار است اعزام شوند، گفت، آنها چندین هزار تن شاید هفت تا ۱۰ هزار تن باشند و علاوه بر این نیروها هزاران تن دیگر نیز به عنوان نیروی ذخیره وجود دارند. 

بایدن به کرونا مبتلا شد
هم اکنون بخوانید

این منابع گفتند، رهبری اقلیم کردستان عراق تمام قد از نیروهای پیشمرگ سوریه در حوزه آموزش و در اختیار گذاشتن پادگان‌ها حمایت کرد و در ازا هم کردهای سوریه  دوشادوش نیروهای پیشمرگ عراق با داعش حنگیدند.

منابع مذکور گفتند، نیروهای پیشمرگ سوریه روابط خوبی با ائتلاف ضد داعش دارند که گاهی اوقات آنها را آموزش داده است. 

نیروهای پیشمرگ سوریه داخل این کشور بخصوص میان مردم عرب آن خواهان دارند و در درجه اول خودشان را سوری می‌دانند و ارتباطی به طرح‌های مربوط به کردستان سوریه ندارند و نگرانی اتحاد دموکراتیک بابت ورود نیروهای پیشمرگ سوریه به منطقه شرقی رود فرات هم از همین جا نشات می‌گیرد.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا