طرح مرحله‌ای ترکیه برای مقابله با مداخله مصر در لیبی

به گزارش ایسنا، روزنامه هابرترک در گزارشی نوشت: آنکارا از نزدیک تصمیم مصر برای مداخله در لیبی و تمام تحرکات این کشور را پیگیری می‌کند. این اقدام مصر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی در آنکارا اعلام کرد: مصر حدود دو ماه پیش نیروهایی را در دو پایگاه در نزدیکی مرزهای لیبی مستقر کرد. مصر بعد از اعزام مشاوران نظامی به لیبی فعالیت‌های نظامی خود در منطقه را افزایش داده است.

این منبع گفت: مصر نمی‌تواند چنین تصمیمی را به تنهایی گرفته باشد. منابع دیپلماتیک لیبیایی می‌گویند فرانسه، امارات، عربستان و روسیه، مصر را وادار به اتخاذ چنین تصمیمی کردند.

این منبع تأکید کرد: مصر، امارات، عربستان و فرانسه وارد تحرکات مشترکی در لیبی شده‌اند. ترکیه نیز به دفاع از تمامیت ارضی لیبی ادامه خواهد داد.

این منبع امنیتی گفت: در صورتی که حمله‌ای علیه نیروهای ترکیه در لیبی انجام شود ترکیه صرف‌نظر از هویت طرف مهاجم پاسخ جدی خواهد داد. ترکیه قصد دارد نیروها و تجهیزات نظامی خود در لیبی را در صورت اعزام نیروهای مصری افزایش دهد.

این منبع افزود: آنکارا از نزدیک اظهارات قاهره را از مدت‌ها پیش پیگیری می‌کند و طرح نظامی و دیپلماتیکی در دو مرحله را برای مقابله با مداخله مصر تهیه کرده است.

از سوی دیگر روزنامه هابرترک نوشت: ۸۰ درصد تجهیزات نظامی برای انجام عملیات در سرت و الجفره تکمیل شده است. قرار است این عملیات توسط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با مشارکت مشاورانی از ارتش ترکیه انجام می‌شود.

این روزنامه افزود: قرار است بعد از عید روند تحرکات درباره سرت و الجفره افزایش یابد. صرف‌نظر از تصمیم مصر ترکیه به حفظ تمامیت ارضی لیبی پایبند است.

آمریکا صرفاً به تحریم بسنده کرد/پوتین کابوس ترک‌خوردگی در درون روسیه را حس می‌کند/ تشدید درگیری می‌تواند متفقین و متحدین جدید را پدید آورد
هم اکنون بخوانید

این روزنامه در ادامه نوشت: در زمانی که تجهیزات نظامی برای عملیات سرت و الجفره انجام می‌شود مسئولان نظامی ترکیه فکر می‌کنند که آیا عملیات به صورت همزمان انجام شود یا به صورت تدریجی.

این روزنامه نوشت: ترکیه به مذاکرات دیپلماتیک خود با ایتالیا، آلمان، آمریکا، قطر و برخی کشورهای حوزه دریای مدیترانه طی هفته جاری درباره بحران لیبی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا