تغییرات اساسی در سیاست ها، منجر به حضور حداکثری در انتخابات می شود

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جامعه ما در  سال های اخیر دچار اندک سالاری شده و دایره محدود مدیران و مقامات سیاسی روز به روز تنگ تر شده است. بر همین اساس شاهد حضور چهره های تکراری در عرصه سیاسی هستیم که این موضوع یکی از دلایل بی تفاوتی مردم به عرصه سیاست و افزایش تندروی و رادیکالیسم از سوی دیگر شده است. 

وی ادامه داد: وقتی عنصر تندروی  بر مدارا و گفت و گو غالب گردد، عقل جمعی و تجربه تاریخی کارایی خود را از دست می‌دهد و مورد توجه قرار نخواهد گرفت؛ خود این موضوع هم یکی از عوامل بازدارنده در حرکت علمی و تجربی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ناکارآمدی مدیریتی و عدم تناسب جایگاه با اختیار، از نکات دیگری است که ظرفیت عرصه اجرایی و سیاسی ما را به حداقل رسانده است، در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: از سوی دیگر گروه‌های سیاسی خارج از دولت که می‌توانند به مردم پاسخگو نباشند هم در میان هستند. دقیقاً با امضا سند برجام اولین مخالفت ها با ورود سرمایه‌های خارجی خصوصاً از نوع سرمایه آمریکایی به کشور آغاز شد و توانست جریان ضد برجام را در آمریکا هم تقویت کند، نتیجه این اتفاقات روی کارآمدن ترامپ شد. 

انصاری اضافه کرد: علی رغم اینکه تا آخرین روزهای رقابت رقیب ترامپ در نظرسنجی ها جلوتر بود اما وی با تکیه بر عنصر رادیکالیسم رئیس جمهور شد و یک سند بسیار ارزشمندی که در طول چهار دهه گذشته جزء افتخارات دستگاه دیپلماسی بود را به بن بست کشاند.

این فعال سیاسی گفت: تحریم های حداکثری آمریکا و هم‌پیمانانش بر علیه کشور و همچنین مسائل و مشکلاتی که کرونا برای جامعه ما رقم زده از عوامل دیگری است که می‌بینیم در طول دو سال گذشته اقتصاد کشور ما را گرفتار رکود تورمی کرده است. یعنی به صورت توأمان هم نرخ تورم و هم نرخ بیکاری روند افزایشی پیدا کرده است.

دولت کنونی آمریکا از نژادپرستی و سفیدبرترپنداری سیستماتیک تقدیر می‌کند
هم اکنون بخوانید

وی در ارتباط با تاثیر شرایط سیاسی اجتماعی کشور بر انتخابات ریاست جمهوری سال آتی گفت: عواملی که گفته شد و محدود شدن شرایط انتخابات در سال ۹۸ و روی کار آمدن مجلس یازدهم هم مزید بر علت شده است. اگر در انتخابات ۱۴۰۰ در بر همان پاشنه انتخابات ۱۳۹۸ بچرخد، شاهد مشارکت حداکثری نخواهیم بود.

انصاری گفت: ایجاد امید در جامعه نیاز به دگرگونی های اساسی در خط مشی‌ها و راهکارهای عمومی کشور دارد و در نهایت نیز باید به اصلاح ساختار و سیستم‌های نامناسب و نادرست اداره امور کشور دست زد.

این فعال سیاسی گفت: تا تغییرات اساسی در سیاست ها و در جامعه به وجود نیاید، قطعاً شرایط کرونایی و فضای مجازی و فضای حقیقی نمی تواند حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات را به وجود بیاورد. ان شاءالله امیدواریم باتوجه به اتکا نظام ما به مردم،  شرایطی در جامعه به وجود بیاید که منجر به صلاح وتحول در بستر اجتماعی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا