هشدار شیوع غیرقابل کنترل کرونا در هنگ کنگ

 به گزارش ایسنا، هنگ کنگ یکی از اولین مناطقی بود که پس از چین درگیر شیوع کروناویروس جدید شد.

این شهر موفقیت چشمگیری در مقابله با این بیماری داشت و تا پایان ژوئن نیز به انتقال محلی این عفونت پایان داد.

با این حال در دو هفته گذشته شیوع کرونا بار دیگر افزایش یافته و بیم آن می‌رود که این بار عفونت به طور چراغ خاموش در میان جمعیت فشرده ۷.۵ میلیون نفری هنگ کنگ در حال گسترش باشد.

روز گذشته مقامات هنگ کنگ اعلام کردند بیش از ۵۰۰ مورد ابتلا به کرونا تنها در دو هفته گذشته تأیید شده است که تقریباً یک سوم موارد ابتلا از زمان آغاز شیوع این بیماری محسوب می‌شود.

روز گذشته (یکشنبه) ۱۰۸ مورد ابتلای جدید توسط مقامات بهداشتی هنگ کنگ ثبت شد که بالاترین میزان روزانه آن تا به امروز بوده و مجموع آمارهای کرونا را به ۱۸۸۶ مورد رسانده است.

هفته گذشته اقدامات جدید فاصله گذاری اجتماعی در هنگ کنگ اعلام شده و بسیاری از مشاغل از جمله کافه‌ها، سالن‌های بدنسازی و کلوپ‌های شبانه تعطیل شدند و استفاده از ماسک به طور همگانی در حمل و نقل عمومی اجباری شد. رستوران‌ها نیز تنها مجاز به ارائه غذای بیرون‌بر در عصرها هستند.

اما این اقدامات از روز گذشته تشدید شده است، به طوری که استفاده از ماسک به صورت همگانی در تمامی محیط‌های عمومی اجباری شده و به تمامی افراد دستور دورکاری در صورت امکان داده شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در هنگ کنگ همچنین قرار است ۲۰۰۰ اتاق مخصوص قرنطینه برای افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، مهیا شود.

رژیمهای غذایی ضد التهابی برای جلوگیری از آرتریت روماتوئید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا