امضای تفاهم نامه تامین مسکن برای ۱۷۰۰ نفر از ایثارگران و ساماندهی اشتغال ایثارگران خراسان جنوبی

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی روز دوشنبه ۳۰ تیرماه در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن برای ۱۷۰۰ نفر از ایثارگران و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان خراسان جنوبی با تقدیر از پیگیری های صورت گرفته برای امضای این تفاهم نامه گفت: نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی پشتوانه و حامی ما برای به ثمر رسیدن این تفاهم نامه بودند و استاندار محترم خراسان جنوبی نیز مجدانه پیگیر انعقاد این تفاهم نامه بودند و با همت تمام این عزیزان بخش کوچکی از دین بزرگ ما به ایثارگران ادا می شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: خراسان جنوبی نخستین استانی است که در آن با تأمین زمین و ایجاد اشتغال، مشکلات ایثارگران عزیز را در این دو حوزه به صورت کامل بر طرف می شود.
وی با اشاره به فشارهای همه جانبه استکبار علیه مردم کشورمان گفت: علی رغم تمام این فشارها تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور و با رویکرد اقتصاد مقاومتی، در جهت تحقق شعار استراتژیک «جهش تولید» گام برداریم.
معاون رییس جمهور در خصوص موضوع اشتغال ایثارگران گفت: ظرفیت های خوبی از نظر قانونی برای ایجاد اشتغال ایثارگران وجود دارد که از جمله آن ها تخصیص سهمیه ۲۵ درصد اشتغال ایثارگران در دستگاه های دولتی است. همچنین در بند «ج» ماده ۸۷ قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه تکلیف شده که تا پایان دوران اجرای این قانون باید موضوع اشتغال ایثارگران به صورت کامل انجام شود.
اوحدی افزود: آقای دکتر انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی سهمیه خاصی را در آزمون استخدامی دستگاه های دولتی برای ایثارگران در نظر گرفته اند. همچنین بخشنامه مشترکی از سوی سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در خصوص استخدام ایثارگران به تمام دستگاه ها ابلاغ شد و از جمیع این موارد می توان استنباط کرد در سال جهش تولید از ظرفیت های موجود چه در حوزه مسکن و چه در حوزه اشتغال ایثارگران به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع درمان ایثارگران گفت: در این بخش نیز کارگروهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده تا مسائل مربوط به بهداشت و درمان ایثارگران به سرعت شناسایی و مورد رسیدگی قرار گیرند.
محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم تفاهم نامه تامین مسکن برای ۱۷۰۰ نفر از ایثارگران استان خراسان جنوبی را ظرف مدت یک سال به صورت کامل اجرایی کنیم تا ان شاء الله موضوع مسکن ایثارگران این استان به صورت کامل حل شود.
وی افزود: در حوزه اشتغال ایثارگران نیز تلاش می کنیم تا از تمام ظرفیت های قانونی برای ایجاد اشتغال ثابت و شایسته ایثارگران این استان استفاده کنیم.
انتهای پیام

قسمت جدید «پوست شیر» در سینما روی پرده می‌رود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا