وزیر دفاع لبنان: همبستگی ارتش با ملت و مقاومت معادله را در جنگ ژوئیه تغییر داد

به گزارش ایسنا، زینه عکر در مصاحبه‌ای با سایت العهد به مناسبت سالگرد جنگ ژوئیه اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی به خصوص قطعنامه‌های سازمان ملل احترام نمی‌گذارد.

وی اظهار کرد: از ۱۹۴۷ تاکنون اسرائیل سالانه هزاران نقض را مرتکب می‌شود و حاکمیت ما را تهدید می‌کند و این امری غیرقابل قبول است و باید محکوم شود. لبنان به باقی ماندن نیروهای یونیفل در جنوب پایبند است اما درباره هماهنگی این مساله پابرجاست و هماهنگی بین ارتش لبنان و نیروهای سازمان ملل ویژه است. 

عکر بر لزوم عدم فراموش کردن جنایت‌ها و کشتارهای اسرائیل و تصاویر کودکانی که در بمباران اسرائیل کشته شدند، تاکید کرد.

او درباره اهمیت معادله سه جانبه ارتش، ملت و مقاومت گفت جنگ ژوئیه همبستگی ارتش با ملت و مقاومت را نشان داد و کشور در برابر تهدید بود و پیروزی با این همبستگی رقم خورد که معادله را در قبال لبنان تغییر داد و دشمن میهن ما را با شکست ترک کرد

وزیر دفاع لبنان درباره حفاری نفت و گاز در هم‌جواری منطقه اقتصادی لبنان گفت: لبنان به حقوق و حاکمیت خود در تمامی اراضی‌اش، ثروت نفتی و منابعش پایبند است. هرگونه حفاری و استخراج نفت و گاز در بلوک مناقشه آمیز ۹ و منطقه اقتصادی ما باید تحت نظارت دائمی باشد و ارتش با تمام توان آنجا در تلاش است و نیروهای یونیفل هم در آب‌های منطقه‌ای هستند.

انتهای پیام

آمریکا ۴ شرکت و یک فرد ایرانی را تحریم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =

دکمه بازگشت به بالا