فعالیت حدود ۱۲ هزار خادم شهید برای مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر مسلم چشمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: بسیج در حوزه تأمین و توزیع اقلام محافظتی شامل ماسک و وسایل بهداشتی و محلول های بهداشتی و… نقش پررنگی ایفا کرد. این در حالی است که در روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا، با کمبود ماسک در سراسر کشور مواجه بودیم و قیمت این محصول با افزایش چشمگیری مواجه بود اما  بسیج در کمترین زمان با راه اندازی بیش از چندین هزار کارگاه محلی و خانوادگی به تولید ماسک روی آورد و امروز شاهد تولید میلیون ماسک توسط بسیج و کارگاه های مورد حمایت بسیج در سراسر کشور هستیم. به گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۸۵ درصد غربالگری در سطح کشور توسط بسیج انجام گرفت. همچنین بسیج در سامانه ۴۰۳۰ که به صورت تلفنی در راستای راهنمایی بیماران مشکوک به کرونا بود، ایفای نقش جدی داشته باشد.

وی ادامه داد:در پیک اول شیوع ویروس کرونا، گروه های جهادی با سازماندهی بسیج وارد میدان شده بودند و برای مقابله با ویروس منحوس کرونا فعالیت انجام می دادند. این  گروه ها در موضوعات رفع آلودگی معابر، مراکز و کارهای پرجمعیت کار می کردند و نیاز به مواد  ضدعفونی کننده داشتند و بسیج در این حوزه همکاری می کرد و در مجموع باید بگویم که حدود ۵۵۰ هزار نیروی جهادی در موضوع مدیریت کرونا به عنوان بسیجی فعالیت داشتند و این در حالی است که  ۸۰۰ هزار نفر را در این حوزه سازماندهی کرده بودیم اما فقط آن تعداد بکارگیری شدند.

دکتر چشمی با بیان اینکه بیش از۸۶۶۷ خادم الشهدا که همه ساله در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به زائران راهیان نور خدمت می کردند، در خصوص مقابله با ویروس کرونا و پاکسازی معابر کمک احوال بودند، افزود: قریب به ۱۲ هزار خادم الشهدا برای این کار اعلام  آمادگی کرده بودند و تعداد ۱۹۱ گروه جهادی سازماندهی شدند و در مجموع ۱۵۲ هزار گروه بکارگیری شدند و ۱۲۹ هزار گردان های بیت المقدس و سایر در کارهایی همچون غربالگری، کمک به مردم، ضدعفونی معابر و مراکز درمانی و عمومی، ساخت نقاهتگاه ها و… نقش آفرینی کردند.

تالارهای نمایشی روز پانزدهم دی ماه اجرایی ندارند
هم اکنون بخوانید

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: تولید ۵۱ میلیون ماسک، ۲۱ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده بخشی از فعالیت های این گروه ها هستند. در مرحله پیک دوم شیوع ویروس کرونا قرار داریم و این در حالی است که آمار مرگ کرونا در اردیبهشت ماه به روزانه ۳۵ نفر رسیده بود اما اینک به آمار روزانه به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است و باید تلاش کرد که باعث نابودی این ویروس از ریشه شد و باید گفت که مهمترین علت اوج گرفتن دوباره بیماری کرونا در کشور، عدم رعایت مسائل بهداشتی و برگزاری مجالس ختم و شادی است و همین تجمعات باعث شیوع سریع این ویروس شده است و امیدوارم بتوانیم چاره اصلی برای مقابله با آن را بیابیم.

انتها ی پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا