بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای هوشمندسازی خطوط ریلی با پهپاد

به گزارش ایسنا، طی مراسمی تفاهم‌نامه هوشمندسازی حمل و نقل ریلی کشور با هدف هوشمندسازی خطوط ریلی با کمک پهپادها و دیجیتالی کردن لوکوموتیوها و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امضا شد. در این همکاری مشترک قرار است از توان و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی قطعات و سنسورهای مورد استفاده در لوکوموتیوها استفاده شود. 

همچنین در این مراسم مرکز جهادی پیشرفت شرکت راه‌آهن افتتاح شد. این مرکز با هدف استفاده بهینه از توان داخلی برای رفع مسایل و موانع پیش روی توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور راه‌اندازی شده است.

در این مرکز قرار است موضوعاتی مانند کاهش وابستگی به خارج، بالا بردن بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی این حوزه بررسی شود و از توان و تخصص نیروی نوآور برای رفع چالش‌ها و مشکلات حمل‌ونقل ریلی بهره برده شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سورنا ستاری در این‌ مراسم با تاکید بر اینکه شرکت راه‌آهن در دوره مدیریت جدید بر موضوع نوآوری و استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها در حل مسایل و مشکلات حمل‌ونقل ریلی تمرکز دارد، اظهار کرد: تکیه بر توان داخلی و دانش‌بنیانی در زمان تحریم‌ها تنها راه برون‌رفت از این شرایط سخت اقتصادی است.

انتهای پیام

کوه‌تراشی در لواسان جلوی چشم مقامات محلی!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا