انتقال کروناویروس از رحم مادر به نوزاد در فرانسه تایید شد

به گزارش ایسنا،‌ بنابر اعلام پزشکان فرانسوی یک نوزاد پسر در نخستین روزهای پس از تولد، علائم التهابی را بروز داده که مربوط به بیماری همه‌گیر کنونی است.

به‌ گفته این کارشناسان، ویروس کرونا در رحم مادر با عبور از جفت به جنین راه پیدا کرده و نوزاد را پیش از تولد مبتلا کرده است.

دکتر دنیل دولوکا، سرپرست این تیم پزشکی اعلام کرد: متاسفانه در این مورد، درباره انتقال ویروس (از رحم مادر به جنین) هیچ تردیدی نیست.

وی افزود: درمانگران باید آگاه باشند که این امر روی می‌دهد، گرچه قطعا معمول نیست. بنابراین، این امر را باید در کار درمان در نظر گرفت.

تا پیش از نیز دیگر نوزادانی علائم کووید-۱۹را از خود بروز داده‌ بودند اما پزشکان اطمینان نداشتند که بیماری در رحم مادر به آنها منتقل شده است یا پس از تولد.

مادر ۲۳ ساله این نوزاد با علائم تب و سرفه شدید در بیمارستان بستری شد و نتیجه تست کرونای او مثبت از آب درآمد. سه روز پس از پذیرش مادر مشخص شد جنین در رحم او دچار ناراحتی است و پزشکان بلافاصله به‌ وسیله سزارین نوزاد را به‌ دنیا آوردند و او تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

پزشکان می‌گویند تا پیش از این نمی‌شد با اطمینان اعلام کرد که کرونا در رحم نیز ممکن است به نوزاد منتقل شود چراکه برای تأیید این فرضیه آزمایش‌های بسیاری لازم است از جمله، آزمایش خون مادر،‌ خون نوزاد، جفت جنین، مایع آمنیوتیک، و تهیهٔ تمامی این نمونه‌ها در زمان بحران یک بیماری همه‌گیر، اصلا آسان نیست.

بیشترین میزان ویروس در جفت جنین یافت شده چرا که «پذیرنده‌ها» در آن از نوع «پذیرنده‌های» درون ریه هستند که ویروس کرونا در آن تکثیر می‌شود.

چگونه میزان مسمومیت زایی برنج را کاهش دهیم؟
هم اکنون بخوانید

به گزارش یورونیوز، دکتر دولوکا درباره نتیجه این مورد تحقیقی که در مجله نیچر منتشر شده است، می‌گوید: می‌توان نیمه خالی یا نیمه پُر لیوان را دید. خبر بد آن است که این مورد مطالعاتی ثابت می‌کند ویروس کرونا ممکن است در رحم هم به نوزاد حمله ‌کند. اما خبر خوش آن است که این نوزاد بهبود یافته و اکنون از نظر پزشکی حالش کاملا خوب است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا