پیشنهاد دموکرات‌های آمریکا برای از سرگیری کمک‌های مالی به فلسطین

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، این طرح، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تعلیق کمک مالی به فلسطینیان را لغو و از سرگیری کمک مالی چند میلیون دلاری به نهادهای غیردولتی فعال در کرانه باختری و نوار غزه را ممکن می‌کند.

نیتا لووی، عضو مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیسیون اعتبارات، پیشنهاد کرده که مجددا کمک ۲۵۵ میلیون دلاری به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه که قبلا توسط دونالد ترامپ قطع شده بود، به آن‌ها داده شود.

براساس طرحی که وی پیشنهاد داده، این کمک‌ها “مستقیما ” به نهادهای غیردولتی مسئول کمک‌های بشردوستانه تحویل داده می‌شود. لووی تأکید کرد: هدف از این طرح ارائه مستقیم کمک آمریکا به مردم فلسطین است.

وی افزود: کاری که می‌توانیم بکنیم این است که اطمینان یابیم این کمک از سوی دولت آمریکا یا تشکیلات خودگردان فلسطین “سیاسی” نمی‌شود و کمک‌ها از طریق نهادهای غیردولتی مستقیما به دست مردم فلسطین می‌رسد. این اصلاحات باعث می‌شود دیگر وزیر خارجه آمریکا اختیار تعلیق کمک‌ها به کرانه باختری و نوار غزه را نداشته باشد.

هال راجرز، نماینده آمریکایی که با این طرح مخالفت کرد، گفت: این طرح با یکی از شروط همکاری امنیتی آمریکا با اسرائیل و فلسطین مغایرت دارد.

این طرح بخشی از پیش‌نویس قانون بودجه پیشنهادی کنگره برای سال ۲۰۲۱ است که بالغ بر ۶۶ میلیارد دلار است.

دولت آمریکا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی به فلسطینی‌ها را قطع کرد تا بر آن‌ها برای قبول معامله قرن فشار بیاورد.

انتهای پیام

اخباری از تعرض مجدد به کنسولگری ایران در نجف اشرف
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا