سفیر ایران: علم و فن‌آوری بهترین زبان نزدیکی دو کشور است

به گزارش ایسنا، در این نشست علاوه‌بر سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه و سفیر روسیه در ایران، وزرای علوم دو کشور و روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه نیز حضور داشتند و به ارایه گزارش از فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک پرداختند.

در این وبینار، کاظم جلالی سفیر کشورمان در سخنانی تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های برتر دو کشور را نویددهنده عمق روابط دو کشور که باعث رسیدن به فهم و زبان مشترک بین دو ملت خواهد شد، دانست و اظهار کرد: امروز روابط ایران و روسیه در ابعاد نظامی، سیاسی، دفاعی و امنیتی رو به گسترش است. اما به لحاظ فرهنگی نیاز است تا بر روی اشتراکات، با هدف نزدیکی دو ملت همکاری کنیم و در این راستا زبان علم، فن‌آوری و دانش بهترین زبان نزدیکی دو کشور است.
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود تبادل دانشجو و تقویت زبان روسی در ایران و زبان فارسی در روسیه و برگزاری گردهمایی‌هایی بدین منظور در دو کشور را، عامل گسترش بیشتر روابط فرهنگی بین دو ملت دانست.

به گزارش ایسنا، در این نشست روسای ۱۴ دانشگاه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک، روابط دانشگاهی و علمی در شرایط پاندمی و فرصت‌هایی که می‌توان از این منظر برای توسعه ارتباطات بین دانشگاه‌ها و شیوه‌های نوین آموزشی ایجاد کرد و بهره‌مند شد را، مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار دادند.
انتهای پیام

سردار سلیمانی را قهرمان تلاش برای صلح می‌دانم/ هیچگاه با سردار درباره برجام صحبت نکردم/ آمریکایی‌ها از حاج قاسم وحشت داشتند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا