پیام‌های اطمینان بخش مصر، عربستان و امارات به اسرائیل درباره طرح الحاق

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” (اسرائیل الیوم) فاش کرد که مصر، عربستان و امارات پیامی را به اسرائیل فرستاده و در این پیام اعلام کرده‌اند که نسبت به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی بی‌تفاوت هستند.

این رسانه اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی نوشت، سران عرب در این پیام تأکید کرده‌اند که باید درباره احتمال واکنش گسترده ملت‌هایشان به اجرای طرح الحاق، سیاست “انگشت روی ماشه” را اتخاذ کنند اما خودشان نسبت به آن بی توجه هستند و تنها به محکوم کردن نمادین آن اکتفا می‌کنند.

طبق این گزارش، سران عرب همچنین گفته‌اند تنها درصورت شکل گیری اقدامات خشونت‌آمیز و تأثیر آن بر حکمرانیشان ناگزیر به فعالیت علیه طرح الحاق خواهند شد.

اسرائیل الیوم در ادامه فاش کرد که پیام‌هایی با این مضمون توسط مصر، امارات و عربستان به اسرائیل ارسال شده است. تنها طرف عربی که به شدت با این طرح اعلام مخالفت کرده، محمد دوم، پادشان اردن است.

این روزنامه همچنین نوشت: اگر سران عرب دقت بکنند متوجه خواهند شد که نمی‌توان به ارتش‌هایشان اعتماد کرد؛ آنها ناکامی‌های مداوم عربستان در جنگ با حوثی‌های یمن را می‌بینند. به همین دلیل پس از ده‌ها سال تنفر نسبت به اسرائیل، شاهزاده‌های عربستان، امارات و کویت موضعشان را تغییر داده‌اند، دلیل پیام‌های مذکور این است.

امارات طی هفته‌های گذشته و در اوج هشدارها نسبت به طرح الحاق دو بار از امضای توافقنامه همکاری بهداشتی با اسرائیل خبر داد.

انتهای پیام

یمن: کشتی‌های اسرائیل را همچنان هدف می‌گیریم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا